Köyde yaşıyan iki genç evli çiftin yaşamını ve yaşadığı zorlukları anlatıyor sonunda kadın ölüyor kitap bittiğinde hiçbir duygu yaşamadım kendimi değişik hissettim .
İkinci dünya savaşı sonrasında yazılmış bir kitap ve o dönemki insanların psikolojik durumunu anlatılıyor . Savaş dönemin de işkence görmüş birinin satranç dehası olarak doğuşunu anlatır ve dünya şampiyonunu yener baş rolümüz , kahramanımız .