İbadetlerini yerine getiren kimse bunları kendi nefsini kurtarma adına yaptığına göre, o kimse bunların dışında ne yapıyor, ona bakmak gerekiyor. Hesap günü, Allah kendisine : "Benim için ne yaptın?" diye sorduğunda, namaz kıldım, zekât verdim, vb. diye ibadetlerini dermeyan eden kimseye bu ibadetleri ancak kendi nefsini kurtarmak için yapmış olduğu hatırlatılır. Çünkü bu ibadetlere muhtaç olan Allah değil, fakat kendisidir. Öyleyse Müslüman, Allah için ne yapmış olmalıdır? Ne yapması gerekir?