Müslümanlar da ayıp saydılar âşkı ve hâlâ ayıplıyorlar âşıkları. Onlar için varsa yoksa mecazî aşk. İki kalbin, haydi diyelim iki bedenin birbirini sevmesinde ne gibi kötülük olabilir sence ?
Ben âşık oldum, biliyorum insanların kınayışlarını. Hiçbir din yasaklamamış aşkı, hiçbir bilge yahut öğreti de. Ama biz kendimize yasaklamışız nedense.
Gehi vuslatta âşık, gâh mehcûr
Bu dünyadır gehî mâtem, gehî sür
Bakî
Âşık bazen vuslattadır, bazen ayrılıkta... Dünya derler buna; bazen ölüm, bazen düğün (vuslat olunca düğün, ayrılık olunca ölüm)...