aybüke

aybüke
@aybukebilge
Öyle ki, Kays da delirerek yüce makamlara erişti. Onunkisi öyle bir delilik idi ki, binlerce akla bedel gösterildi.
Sayfa 127 - kapı·Kitabı okudu
Edebiyat
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Müslümanlar da ayıp saydılar âşkı ve hâlâ ayıplıyorlar âşıkları. Onlar için varsa yoksa mecazî aşk. İki kalbin, haydi diyelim iki bedenin birbirini sevmesinde ne gibi kötülük olabilir sence ?
Sayfa 126 - kapı·Kitabı okudu
Edebiyat
Ben âşık oldum, biliyorum insanların kınayışlarını. Hiçbir din yasaklamamış aşkı, hiçbir bilge yahut öğreti de. Ama biz kendimize yasaklamışız nedense.
Sayfa 125 - kapı·Kitabı okudu
Edebiyat
Dünya dolusu maldan, kendimize ait bir tas su ve bir lokma ekmeğimiz yeğdir. Başkasına ait saraylardansa, köşesinde oturduğumuz viranemiz hoştur bize.
Sayfa 114 - kapı·Kitabı okudu
Edebiyat
Gehi vuslatta âşık, gâh mehcûr Bu dünyadır gehî mâtem, gehî sür Bakî Âşık bazen vuslattadır, bazen ayrılıkta... Dünya derler buna; bazen ölüm, bazen düğün (vuslat olunca düğün, ayrılık olunca ölüm)...
Sayfa 105 - kapı·Kitabı okudu
Edebiyat