Yoksul, genç ve öfkeli insanların 'sistem' e ses çıkarmadan gece gündüz çalışması için ne yapmalısın?
Bir düşman yaratmalısın. Öyle bir düşman ki, sana yoksul bir berber olduğunu unuttursun. İkitelli'deki fabrikalara bak. O acınası şartlarda 500 lira maaşla çalışan çocukların yarısı Kürt, yarısı Türk. Sorsan hiçbiri işçiyim, yoksulum demez. Sen Kürt'ten nefret et, Kürt senden. Her ikiniz de yoksul kardeşler olmanıza rağmen, birbirinize düşman haline gelin. Bu kamplar icat edilmese, bu sömürü düzeni devam edebilir mi? 'Sistem' başka türlü işleyebilir mi?