Be hiçbir şeye şaşmıyorum- her şey bildik diyordum ya; bu da doğru değil. Ben dünyaya olup biteni hayretle izlemeye ve şaşırmaya gelmişim - durmadan şaşırmaya…
İnsanın içine girdiği her bütünün sonsuzluk taşıdığını; bu bütünün içinde başka bir bütün bulunursa, bununda bir sonsuzluk içerdiğini; insanın açıklayamadığı zaman sonsuz kavramına geldiğini-yani sonsuzu hissetmenin en büyük yalnızlıklardan biri olduğunu, sonradan öğrendim. Siz de şimdi öğreniyorsunuz.