Charles Bukowski'ye göre çirkin olmak şanstır.
Der ki;
Güzellik bir bok değil, uçar.
Çirkin olduğun için talihlisin.
Biri sana ilgi gösterirse başka bir nedeni olduğunu biliyorsun.
Yalnızlığım beni hiç yalnız bırakmaz,
Her sabah uğurlar akşam karşılar.
Tek sorun,
-İnsan yalnızlığına sarılamıyorki.-
(-sarılmayı öğrettim gölgeme-
bir hançer sapladım
yalnızlığımın tekil hâline.)
.
-Bazılarının insan fobisi var,
Adına yalnızlık diyorlar.-
.
Ben yalnızları,
üşümüş ellerinden tanırım.
Bir kanadı eksik serçedir onlar.
.
-Yalnızlık insanın kendine yazdığı en uzun mektuptur.
Kalabalığın yokluğu değil
anlaşılmayan bir kalbin burukluğudur.-
.
-Yalnızlık, kendi osuruğunun kokusunda boğulmaktır.-
-Yalnız insan pas tutar.-
-Yalnız yaz bilmez, yalnızlık hep buz keser.-
İnsan,
karın kışın çokluğunda değil,
sarılacak birinin yokluğunda
daha çok üşür.-
.
-Yalnızın kapısı, açılacak olmasından değil,
yıkılacak olmasından gıcırdar.-
.