Bu kitabı okurken birçok duyguyu bir arada yaşamanız mümkün. En kontrollü insanın bile boğazına yumru oluşturabilecek nitelikte yoğun duygular hissettiren bir kitap. Saf sevgiden, sevgisizlikten, kadın olmanın; çocuk olmanın hatta insan olmanın günah sayıldığı toplumlardan akıcı bir olay örgüsü ile bahsedilmiş. Bir kadın olarak kendinizi karakterlerin yerine koymamanız, onlar yerine üzülüp onlar yerine sevinmemeniz neredeyse imkansız. Dünyanın hala bir yerlerinde bu tarz olaylar yaşanıyor olması gerçekten çok üzücü. Eğitimcilerin, seçmenlerin hatta bütün insanların bu kitabı okuyarak mevcut haklarının farkında olması gerekli.
Doğuştan şanssız olan bütün Meryemlere, şansı zamanla elinden alınan bütün Leylalara sevgilerle..