“Ben de tek bir vazifem olduğunu biliyorum , insan olmak ve çalışmak . İnsanlığın ötesinde bir vatanım yok benim ,insanları öldürmek gibi bir isteğim , hırsım yok .”
#Konu
Ülkesindeki savaş yüzünden , eşiyle birlikte İsviçre’ ye kaçan Ferdinand’ın , ülkesine çağırılmasıyla özgürlük mü yoksa sorumluluk mu arasında kaldığı çatışma .
Zweig’in kitapları ,genel olarak bir solukta okunacak kısa ve öz kitaplar . Mecburiyet de bunlardan bir tanesi . Benim için güzel bir kitaptı , sizin de okunmanızı tavsiye ederim .