İran edebiyatının önemli kitaplarından biridir. Kitap 8 bölümden oluşuyor. Nasihat kitabı olarak nitelendirebilirim. Bölümlerin içinde kısa kısa hikayeler var. Başlamadan önce beni heyecanlandıran özelliklerinden biri buydu. Ama beklediğim gibi olmadı. Okurken beni zorladı. Seri şekilde okunacak bir kitap değil benim için. Ara ara açılıp okunması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum.
Lise yıllarımda okuduğum bir kitaptı Beyaz Zambaklar Ülkesinde. Hatırlamak amacı ile tekrar okumaya karar verdim. Başucu kitabı olma niteliğinde olduğunu düşünüyorum. Mustafa Kemal Atatürk'ün okutulması gerektiğine dair tavsiyeside bunu kanıtlıyor. Finlandiya'nın gelişim sürecini anlatan kitabın sayfa sayfa dikkatlice okunması gerektiğini düşünüyorum. Yalnızca gelişim süreci değil, bir sistem anlatılıyor.