7/10
·448 syf.··
2026 6. kitabı
Kitap güzeldi ama mükemmel değildi. Kitabın konusunu ilk kitaptan itibaren etkileyici bulmuştum. Evrenin okuyucuya tanıtılması ve yazım dili gayet iyiydi. Ama Malyen'in sürekli saçma salak triplere girmesi, Alina'nın üç erkek arasında kalması ve üçünüde istiyorum havasında olması çok sıktı. Baghra ve Genya'nın yaşadıkları beni gerçekten çok üzdü. Ayrıca Alinanın dönüştüğü sert kişiliğin sadece taktığı büyüteçler yüzünden değil, kibri yüzünden olduğunu düşünüyorum. Alina karakterini çok sevdim ama bir o kadarda soğudum.
Kuşatma ve FırtınaLeigh Bardugo · Martı Yayınları · 20145,4bin okunma
Gölge ve Kemik Hakkında
7/10
·448 syf.··
2025 25. kitabı
Şimdi içimden geldi. Gölge ve Kemik kitabını elden geçireceğiz.Öncelikle kitabın anlatımını çok soğuk buldum. Kitabın içine bir türlü giremedim girmek için zorladım kendimi bildiğin. Ama o harici kurgu güzeldi gayet sevdim.O sihirli büyüsü falan gayet hoş ve güzeldi. Burası Spoilersız kısımdı. Gelelim SPOİLERLI kısma: Önce Alina'dan bahsetmek istiyorum.Bak sefil bir hayat sürüyorsun. Sonra Ülkenin en güçlü insanlarından birine,ülkenin umuduna dönüşüyorsun. Ama sen gelmiş "Dikkat çekmek istemiyorum. " diyorsun. Ya çekmişsin zaten tek harekette dünyanın dikkatini daha ne tripleri bunlar. Ömrün boyu bir türlü dikkatini çekemediğin adamın dikkatini çekmişsin işte.Yani anladık Alina en sıradan insan sensin tamam. İlk defa bir baş karaktere kadın baş karaktere bu kadar gıcık oldum. Normalde mantıklı tarafları olur baş karakterlerin ama bu kızda(özellikle ilk kısımlarda)mantık Fjerda'ya gömülmüş anladım yani. Ha bir de kefta var. Kızım ülkede gücün tek keftayı ülkede 2 kişi tek giyse nolucak. Tamam anladık dikkat çekmek istemiyorsun. Ama bari kimlerden güçlü olduğunu belli et de sana sataşmasınlar yani. Zaten Malyen aşkın da saraya kadarmış. Yok 'en büyük aşığım hep onu istedim ondan ayrıyım üzgünüm ağlicam Ühühühü' Sonra git milletle aşk yaşa.Az kala Karanlıklar Efendisiyle neler yaşayacaktın zaten. Allah'tan müstakbel kaynana adaylarından biri izin vermedi. Ama doğruya doğru Karanlıklar Efendisi ve o çok yakışıyordu. Çok istedim olsunlar ama olmadı işte.Kader... Şimdi Malyen'e gelelim. Hayırdır? Kız Güneş'in elçilik olunca mı aklına geldi kızı sevdiğin. Ya niye geldin ki ? Ya gelmen de sorun değil kızın sensiz mutlu olması zoruna mı gitti öyle saydırdın kıza? Seviyorum diyorlar sonra onsuz mutlu olunca bi celalleniyorlar ki. Nasıl sevme bu? Karanlıklar Efendisine
Gölge ve KemikLeigh Bardugo · Martı Yayınları · 20207,5bin okunma
Reklam
Ehh işte..
6/10
·448 syf.··
2025 23. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 22 Nisan 2025 10:09
Kitabı ne sevdim ne de nefret ettim. Ortalamaydı benim için. Yer yer sıkıldığım yerler oldu ama yazarın kalemi kendini içine çekiyordu ki bu büyük bir artı benim için, eğer yazarın dili bu kadar akıcı olmasaydı elimde sürünürdü bu kitap. Evreni falan sevdim gayet özgündü ama yazar sanki evren ile ilgili daha fazla detaya girebilirdi. Özellikle ordu sistemi için , anlayana kadar canım çıktı. Evet kitabın ilk başında yazıyor kim kimin nesi ama anlamam için yetmedi. Kitabın ilk 250 sayfasında neredeyse hiçbir şey olmuyor. Sadece karanlıklar diyarından geçerken bir volcra saldırısı başka da doğru düzgün bir şey yok. 250 sayfa boyunca alina'nın mızmızlanmalarını okuyoruz ha birde ara da eğitim gördüğü sahneler falan var. Ayrıca alina dizi de bu kadar mızmız değildi yaa? Kendine hiç güveni yok. Hep yok yapamam , edemem havalarında. Diğer grishalar çok güzel de ben öyle değilim falan da filan. Kızım kendini niye bu kadar eziyorsun. Salak mısın? Bir kendine güven be. Karakterler arasında öyle çok sevdiğim kimse olmadı. Bir baghra'yı biraz sevdim diğerleri o kadar da umurumda değil. Karanlıklar efendisini seveceğimi düşünmüştüm (hele ben barnes bu karakteri oynuyorken) ama yok bir türlü yıldızlarımız uyuşmadı. Şu an fark ettim kitaba ne sevdim ne de nefret ettim dedim ama sevmediğim yanları daha fazla. Zaten şu kitapları sırf kargalar meclisini okumak için okuyorum yoksa öyle çok merak ettiğimden değil. Bari diğer kitapları iyi olsun da keyifle okuyayım. Ayrıca söylemeden edemeyeceğim. Diziden dolayı kargaların hep bir yerden çıkmasını bekledim. :/ Neyse eğer benim gibi kargalar meclisini okumak ve evreni tam anlamıyla anlamak istiyorsanız okuyabilirsiniz. Diğer türlü okunur mu bilemem. Teşekkürler buraya kadar okuduğunuz için :)
Gölge ve KemikLeigh Bardugo · Martı Yayınları · 20207,5bin okunma
Çöküş ve Yükseliş
2/10
·432 syf.··
2025 38. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 18 Nisan 2025 00:00
Bu kitaptan en büyük kazancım kitapları sevebilmem için karakterlerin ne kadar etkili olduğunu bana olabilecek en ikna edici yolla öğretmesi oldu. Önceden de söylemiştim, kitabın kurgusu bence güzel, dünya inşaası da güzel, yazarın anlatım tarzı ilk kitabinda biraz acemiydi ama gelişime açıktı, özelikle bu kitapta kendisini ne kadar geliştirdiği anlaşılıyor. Betimlemeleri çok sade ve güzeldi. Ama karakterleri o kadar bir parça bile sevemedim ki bu güzel yanları bile kitaptan keyif almama yardımcı olmadı. Alina hayatımda gördüğüm en sinir bozucu karakterlerden biri olabilir. İlk iki kitapta ayağına diken batsa günlerce sızlanırdı, hatta 2. kitabın sonunda bile hala öyleydi ama bu kitapta bir anda güçlerini kabullenmiş Sankta Alina olmuş ve kendince elinde olması gerekenleri sahipleniyor. O kadar gıcıktı ki. İlk kitapta Malyen'e aşık olduğunu söylemesine rağmen gidip Karanlıklar Efendisi'yle öpüştüğünde dedim ki tamam, bu kız hayatı boyunca hep ilgisiz kalmış azıcık ilgi görünce hata yapabilir, okay, ama kalan 2 kitap boyunca da Malyen'le birlikteyken bile Karanlıklar Efendisi'ni düşünmeyi bırakmadı. Hayır bir tek o da değil, Alina tamam Karanlıklar Efendisi'ni öptün geçti de Nikolai'yi niye öpüyorsun?? Sen gerçekten Malyen'i sevdiğine emin misin? Ve maalesef 3 kitabı da onun bakış açısından okuduk ve bu bakış açısı gıcık olduğu kadar da yetersiz. Malyen ise vasıfsızlığın vücut bulmuş hali. O yokken bile yeri hiç belli olmuyordu öyle bir vasıfsızlık. Ben başrollerin ille de süper güçlü olmaları gerektiğini savunmam, hatta sadece insan olarak başarıya ulaşmalarını hep desteklerim ama Malyen öyle değil gerçekten. Bunu yazar da en sonunda fark etti sanırım ve Malyen için o şaşırtıcı ama bir o kadar da saçma sırrı ortaya çıkardı. Evet şaşırdım doğrusu ama abla Allah
Çöküş ve YükselişLeigh Bardugo · Martı Yayınları · 20154,796 okunma
Puan vermedi·448 syf.··
2023 1. kitabı
Popüler kitap okumayı sevmiyorum dedikten sonra hooop buradayım , kararlılıkla benim gibi olun :) Şaka şaka ... Fantastik , distopya seven benim gibi nadir bulunan türlerin seveceği kitaplardan ama eğer siz de benim gibi kitapları yönlendirmeyi seviyorsanız biraz canınız sıkılabilir . Lanet olası bir arkadaşım sonunu söyledi :( SPOİLER ------ Aslına bakılırsa sonunda kötü adamın iyi kıza aşık olup iyi bir adama dönüştüğü kitap ve filmlerden sıkılmıştık ama yine de sonunun böyle bitmesi üzdü çünkü Alexander için ümit vardı ...:( ---------- onun dışında bence Alına dünyanın etrafında döndüğünü düşünen bir karakterdi - belki de biraz öyledir - . Baghra bana birini hatırlatıyordu başlarda inatçi bir moruk gibi davransa da sonra sevdim . Duva cadısına gelecek olursak bağımsız bir hikayeydi şok oldum , karakterler mi değişti yıllar sonrasını mi anlatıyor anlamamıştım başta . Ama baya iyi hikayeydi garipti , bitirince bu neydi diyordunuz . Bu bana İnside no:9 dizisinin bir searyosuymuş gibi hissettirdi bu arada baya iyi dizi her bölümü farklı hikaye ve 30 dk falan kesinlikle izlemenizi öneririm sonra teşekkür edersiniz ...
Roman
Gölge ve KemikLeigh Bardugo · Martı Yayınları · 20207,5bin okunma
6/10
·432 syf.··
2023 15. kitabı
Selam! Bu yorum postunu girebilmek için 3 kitabı da sabırla okuduğum bir seriden bahsedeceğim. #grishaverse Fantastik bir evren ve olaylar çoğunlukla Ravka’da geçiyor. Karakterlerimizin çok da iç açıcı olmayan güçleri var ve kendi aralarında da sınıflandırılıyorlar. Cellatlar, şifacılar, Elçiler (Rüzgâr, Ateş ve Dalgaların Hakimleri) gibi gibi sınıflar var. Alina Starkov da Malyen’le büyümüş yetim bir kızdır ve bir gün şans eseri Karanlıklar Efendisi tarafından “Güneşin Elçisi” olduğu gerekçesiyle alıkonulur. Seri böyle başlıyor. Şimdi öncelikle Alina kadar mantıktan uzak, beyni yerine kalbini koymuş bir karakter daha olamazdı. Kuşatma ve Fırtına kitabında The Darkling’in Malyen’e zarar vermekle tehdidinden bunu onayladık. 1.5 kitap boyunca özgüvensiz ve liderlik kabiliyeti olmadan dolanan Alina birden tanrıça havalarına büründü Sonradan kitaba dahil olan Sturmhond ve crewu kalp diyorum Çöküş ve Yükseliş de Alina sinirlerimi zorlama devam ediyor. Yani koca kitapta ateşkuşu dışında bir şey okumadık 300 sayfa falan. Ayrıca aynı anda hem Nikolai hem Malyen hem de The Darkling’den hoşlanması benim başımı kopardı Ayrıca ekibine de çok sahip çıktığını düşünmüyorum çok bencil bir karakter okuduk. Baghra bence bu kitabın sürpriz noktalarındandı (no spoi) baya fedakar bir karakterdi ve o fight unutulmayacak bence. Bir de Karanlıklar Efendisi’nin hunharca Nikolai’yi bi kuşa (!) çevirmesi kısmında gümledim. Iı sonra ek olarak Malyen’in şu The Darkling ile geçmiş ilişkisi (spoi vermemek için kıvranıyorum) biraz saçmaydı. Daha da saçma olanı Alina’nın ışığı bükerek görünmez olmalarıydı 10₺ farkla extra uçma özelliği de ister misiniz? Benim gibi yazarın diğer kitaplarını okumak için bu seriyi okuyacaksanız maraton veya çapraz okuma öneririm. Çünkü özellikle 2. kitaptan sonra
Çöküş ve YükselişLeigh Bardugo · Martı Yayınları · 20154,796 okunma
Reklam
Reklam