İnsanlar beni sıkıyordu, ayrıca yanımda birileri olsaydı, moral bakımdan huzursuz olurdum. Huzursuzluk ise ülküme ulaşmayı engellerdi. Zaten genel olarak insanlara nasıl davranacağımı hayalimden geçirdiğim zamanlar, bütün davranış ihtimallerim bana çok akıllıca şeyler olarak görünürdü. Ama düşündüklerimi birazcık uygulamaya kalkıştım mı, hep çok saçma şeyler yapıyordum. Bu yüzden yaşamıma karışan insanların sayısını azaltmaya karar verdim. Kazanmak için, özgürlük, moral bakımdan huzur ve amaçta açıklık şarttır.
Şu kanıdayım ki, Kolomb Amerika'yı bulmadan önce düşüncelerini başkalarına anlatmaya kalksaydı, söylediklerini herhalde çok uzun bir zaman anlamayacaklardı. Nitekim anlamadılar da. Bunu söylerken kendimi hiç de Kolomb'la aynı seviyede görüyor değilim, biri benim bu anlattıklarımdan böyle bir sonuç çıkarırsa, ayıbı onadır. Benim söyleyeceğim bu kadar!