''Yeniyetmeyken Dostoyevski beni karmaşık psikolojiyle tanıştırmıştı. Kendimi kafası tamamen karışık biri sanırdım ama onun karakterlerinin de kafası en az benimki kadar karışıktı. Kendimi evimde hissetmiştim. Bence kişi, insan psikolojisinin parça parça yapısını Freud'dan, hatta başka herhangi bir psikiyatristen ziyade en iyi Dostoyevski'den öğreniyor.''
''Sevgilisine dönmesine neden izin verdin?''
''Neden mi? Belki duygularımdan hiçbir zaman tamamen emin olamamıştım, ondan. Onun için mücadele etmedim, o da etmeyeceğimi biliyordu zaten. Belki de ona âşık olduğuma inanmak istedim ama olmadığımdan korktum, hissetmediğim duygularla yüzleşmektense Londra'daki Araf'ımızda kalmayı tercih ettim. Belki de şüpheyi bilgiye yeğledim.''