Erkekler deri karıdan çok korkar . Ama kadınları delirtmekten korkmaz . Delirtincede ya onlar kaçar ya can hayaliyle biz ... Sonra akıllı bir kadın bulup onu delirtmeye çalışırlar . Bu dünyanın döner sermayesi ...
Tanrının Bir Tabiatı Var Mı ? Eserinde Plantinga , Tanrının mahiyetine dair pek çok konuyu irdeler . Kitabımız beş ana başlık altında ; tanrının tabiatına dair sorulara kimi zaman çözüm aramakta , kimi zaman ise benimsenmiş bir savı çürütmeye yönelik bir çalışadır . İçeriğini incelediğimizde ;
1. Bölüm olan Sorunu Tartışabilir Miyiz ? de, Tanrının sıfatlarını dil ve anlatım bakımdan inceler (Örneğin , ‘’Kavramlarımızın Tanrı'ya uygulanmadığını söylemek ne anlama gelebilir? Bu soruyu cevaplayabilmek için bir başka soru sormamız gerekir: bir kavrama sahip olmak ne demektir? ‘’ Kısmı ile önceki sayfalarda bahsetmiş olduğu ikilik durumunu açıklar ) .
2.Bölüm olan ’’İlahi Basitlik ‘’ kısmı ise ; iki alt başlıktan oluşmakta olup , Tanrının özü ile sıfatlarının bir bütün olduğu önermesi ekseninde basitliğin nedenini ve tabiatını açıklar .
3.Bölümde ise Nominalizmi yani Tanrının sıfatlarının aslında onun özelliklerini sınıflandırmak adına bir araç olduğunu ancak bu aracın kendinden , gerçek bir varlığı olmadığını anlatır .( Örneğin sayfa 50 de : ’’ Nominalist Tanrı'nın her-şeyi-bilen olmadığını savunmuyor; tabi ki o her-şeyi-bilendir fakat her-şeyi-bilmek gibi bir nitelik yoktur. Tanrı'nın her-şeyi-bilen olması gerçeği Tanrının bir niteliğe -mesela, her-şeyi-bilmek- sahip olduğunu gerektirmez. Benzer şekilde, Tanrı'nın bilgisiz olmuş olamaması hakikati, yoksun kalmış olamayacağı bir niteliğin -bilgililik, diyelim- olduğu sonucunu doğurmaz. Nominalist böylece hem yukarıdaki (8)'i hem de (12)'yi reddetmektedir. ’’ diyerek bu araçsallığın , kendinden varlığı olmadığını savunur .)
4.Bölüm olan Evrensel Mümküncülük ile asıl meselenin nominalizm olmadığını , önemli olanın tanrının kontol mekanizması olduğunu ve ynelerin Tanrının kontrolü dahilinde olduğunu tartışır .
5.