Bu kitap bana çok güzel bir tesadüfle ulaştı. Bir hediyeleşmede denk geldi ve çıktığını gördüğüm an gerçekten çok sevindim. Çünkü Ayşe Hümeyra Ökten’i daha önce Dindar Bir Doktor Hanım ile tanımıştım. Orada kendi ağzından hayatını dinlemiş, onu yakından tanıma fırsatı bulmuştum.
Bu kitapta ise onu, vefatından sonra; onunla vakit geçirmiş, sohbet etmiş, birlikte umre ve hac yapmış insanların hatıralarından okuyoruz. Yani bu kez daha dışarıdan bir gözle ama bir o kadar da muhabbetle anlatılan bir Ayşe Hümeyra Ökten var. Okurken insan ister istemez hayranlık duyuyor. Mesleğini sadece bir iş olarak değil, ümmete hizmet olarak gören; dinine bağlı, Peygamber Efendimiz’e derin bir muhabbet besleyen bir hayat…
Özellikle Medine sevgisi ve Resûlullah’a komşu olma arzusu insanı çok etkiliyor. Sadece bir biyografi değil; bir duruş, bir hayat anlayışı okuyorsunuz. Kitapta ayrıca çok güzel tavsiyeler, dualar ve ayetler de var. Ben kendi adıma pek çoğunu not aldım.
Naçizane tavsiyem, eğer henüz okumadıysanız önce Dindar Bir Doktor Hanım’ı okuyup ardından bu kitaba geçmeniz. Önce kendisini tanıyıp, sonra onu başkalarının gözünden dinlemek çok daha etkileyici oluyor. Eğer daha önce bir vakfın sohbet halkasında ya da bir zikir ortamında bulunduysanız, anlatılan hatıralar size çok tanıdık gelecek; kendi anılarınızı hatırlatıp gönlünüze daha derinden dokunacaktır.
Ben çok severek okudum. Sadece dini hassasiyet açısından değil; bu topraklarda zor şartlarda yetişmiş, mesleğini hakkıyla yapmış bir doktorun hayatını okumak açısından da oldukça kıymetli bir kitap.