Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Her ne kadar yazarın diğer kitapları kadar sevmesem de beğendiğim bi kitap oldu. "Fareler ve insanlar" da da "inci" de de karakterler ile daha fazla duygusal bağ kurmuştum. Sanırım bu kitapta karakter sayısı fazla olduğu için bunu yapmak zor oldu. Karakterle tek tek değil belki ama iki farklı tarafla da empati kuruyorsunuz. Savaşta düşman askeri diye hep kötü tarafa koyulan insanların da birer insan olduğunu hatırlıyorsunuz. Emir altında ve yap denileni yapmak zorundalar. Onlar da ailelerine ve evlerine özlem duyuyorlar. Asker olmanın zorluğunu, ağırlığını bi kez daha farkettim. İşgal edilen, özgürlüğü elinden alınan bir halk olmanın ağırlığı ise zaten çok ayrı bir boyut. Hele de eliniz kolunuz bağlıysa.
Her ne kadar farklı bir ülkenin uğradığı işgali anlatsa da insan ister istemez kendi tarihiyle bağlantı kuruyor. Kurtuluş Savaşı yıllarını düşünmeden edemiyor.
Kısacası savaşlara her iki tarafın penceresinden bakmami sağladı diyebilirim.