"Kur'an-ı Kerim'i okuduğunda ,korku ve azap bildiren ayetlerle karşılaşırsan durakla . Büyük bir tazim ile gözlerinden yaşlar akıtarak ve anlamlarını derin derin düşünerek oku .Duraklama esnasında ,ya dil veya kalp ile münacaatta bulun : "Ya Rabbi ! Sen dilersen adaletinle kabahat işleyenleri cezalandırırsın ;fakat beni o zümreden eyleme .Ben her hata ve kusurumu kabul edip senin dergâhına geldim . Çünkü ayıpları örten ve kusurları affeden ancak sensin .Kabahatli olanların ,senin kapından başka gidecekleri yer yoktur "de . Kur'an okurken ,hoşa giden ve cennetteki dereceleri bildiren ayetlerle karşılaşırsın .Samimi bir kalp ile içten Allah'a yaklaşmış kimseler gibi ,sen de cenneti iste .Mutluluk ,ancak münacatla elde edilir."
Benden sonra yolunuzu saptırıp da birbirinizin boyunlarını vurmayın,Rabbinize ulaşacaksınız, yaptıklarınızdan sorguya çekileceksiniz, Allah câhiliyet geleneklerini, o kötü âdetleri, Atayla, babayla övünmeyi sizden giderdi . Bütün insanlar Adem'dendir, o da topraktan. Ne Arap'ın Arap olmayana, ne beyazın siyaha üstünlüğü var; üstünlük, ancak Allah'tan çekinmektedir.