Batuhan Arslanoğlu

Batuhan Arslanoğlu
@barslanoglu23
Bilgi bir başkasına aktarılabilir ; Bilgelik ise hayır . . instagram.com/barslanoglu23
"İnsanlar böyle şeylere inanıyorlar" "İnsanlar pek çok şeye inanıyor, Majesteleri" "Ama böyle şeylere de inanıyorlar. Dolayısıyla geleceği tahmin etmenin doğru olup olmamasının hiçbir önemi yok. Eğer bir matematikçi benim uzun ve mutlu bir saltanat süreceğimi ve saltanatımın İmparatorluk için bir huzur ve refah dönemi olacağını tahmin etse... Eh bu iyi bir şey olmaz mı? " " Bunu duymak hoş olacaktır elbette, ama neye yarar ki, Majesteleri? " " Ama insanlar buna inanırlarsa, bu inanç doğrultusunda davranacaklardır mutlaka. Nice kehanetler, sırf inanıldıkları için gerçekleşmiştir. Bunlar 'kendini gerçekleştiren kehanetler' dir. "
Sayfa 11·Kitabı okudu
İnsan ve İnanç
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Zahatopolk
İnka'ya seve seve boyun eğdi. Tören bittikten sonra İnka uyuyakaldı, horlamaya başladı; oysa Freia, saygı içinde O'nun uyuyan bedenine bakıp düşünüyordu . Gece yarısı rahipler sessizce gizli kapıyı araladılarve Freia'yı çağırdılar . Freia, coşku içinde, ayaklarının ucuna basa basa gitti onların ardından. . İnka, sabahleyin uyandı, kahvaltıya indi. İlk lokmasını aldıktan sonra, '' Eh! '' dedi, ' neyse, fena pişirmemişler bu yıl.'
Sayfa 105·Kitabı okudu
İnsan ve İnanç
Büyük resim
"Hiperuzaysal olarak Galaksi bir nokta - bütün Evren de öyle. Başka hiçbir galaksiyi ziyaret etmedik ve bildiğimiz kadarıyla başka bir galaksiden gelen zeki bir tür de hiç bizi ziyaret etmedi, ama bu durum bir gün sona verebilir. Ve eğer istilacılar gelirlerse de, mutlaka bazı insanları diğer insanlara düşman etmenin yollarını bulacaklardır. Öyle uzun zamandır sadece kendi aramızda savaştık ki öyle her iki taraf için de öldürücü olan kavgalara alışığız. Bizi kendi aramızda bölünmüş bulan bir istilacı hepimize hakim olacak ya da hepimizi yok edecektir. Tek gerçek savunma Galaksiya'yı olusturmaktır. O kendi kendine düşman edilemez ve istilacıları maksimum güçle karşılayabilir. "
Sayfa 545·Kitabı okudu
İnsan ve Evren
Robot Kanunları arasındaki çelişkiler
Trevize kaşlarını çattı " Bir bütün olarak insanlığa neyin zarar verip neyin vermediğine nasıl karar veriyorsun?" "Tam üstüne bastınız efendim" dedi Daneel. " Kuramsal olarak, Sıfırıncı Kanun bütün sorunlarımızın çözümüydü. Fakat pratikte asla karar veremiyorduk. Bir insan somut bir nesnedir. Bir kişinin zarar görmesi tahmin edilebilir ve muhakeme edilebilir. İnsanlık ise soyuttur. Bununla nasıl baş edilebilir? "
Sayfa 532·Kitabı okudu
Felsefe-Düşünce
Trevize'yi delirttiniz
"O halde ne yapıyoruz Golan?" "Ne mi yapacağız?" Trevize, Pelorat'a aynı ifadesiz yüzle baktı. "Ne yapmak istediğimi biliyor musun? Senle Bliss'i ve çocuğu Gaia'ya geri götürmek ve hepinizi sonsuza kadar orada bırakmak istiyorum. Sonra Terminus'a geri gitmek ve gemiyi geri vermek istiyorum. Sonra Konsey'den istifa etmek ve böylece Vali Branno'yu çok mutlu etmek istiyorum. Sonra emekli aylığımla yaşayıp Galaksi'yi kendi haline bırakmak istiyorum. Ne Seldon'ın Planına, ne Vakıf'a ne İkinci Vakıf'a, ne Gaia'ya aldıracağım. Galaksi kendi yolunu kendi seçebilir. Ben hayattayken yerli yerinde kalacak, sonra ne olduğuyla niye ilgileneyim ki? "
Sayfa 506·Kitabı okudu
Bilim-Kurgu