Şimdi karanlığı öğreniyorum, zifiri karanlığı… Bu gece biri bana “Tam karanlığı bilmeyenler, dünyayı aydınlatacak bir ışığın da ne olduğunu bilemezler, bunu aramazlar.” dedi.
Bir insan ayağını veya gözünü kaybettiğinde, neyi kaybettiğini bilir, ama benliğini -kendini- kaybederse bunu bilemez, çünkü bunu bilecek bir “ben” artık ortalıkta yoktur.