İMAM GAZALİ - İHYÂU ULÛMİ'D-DÂN (TEVEKKÜL KİTABI) BİRİNCİ DERECE: Vekile İtimat Etmek (Avukat Benzetmesi) Bu mertebe, tevekkülün başlangıç seviyesidir. Kul, aklı ve imanıyla bilir ki Allah en adildir, en merhametlidir ve her şeye gücü yetendir. İmam Gazali bunu şu klasik örnekle açıklar: "Bu derece, bir insanın mahkemedeki çok çetin bir davasını savunması için ülkenin en bilgili, en dürüst, kendisine en şefkatli ve asla rüşvet yemeyen mutemet bir avukatını (vekilini) tayin etmesine benzer. O insan, avukatına o kadar güvenir ki 'Benim yerime o konuşuyor, o hakkımı savunuyor, benim haklarımı benden daha iyi korur' diyerek kalbini ferah tutar ve davayı düşünmeyi bırakır."Kulun bu derecedeki tevekkülü, Allah'ın vaadine, rızık kefaletine ve koruyuculuğuna iradî olarak güvenmesidir. Kalbi sakindir ancak hâlâ kendi iradesinin, duasının ve taleplerinin farkındadır.
Din İslam
Sözde stresimi atmak için ileti aticam!!!! Şimdi icon olmak için ykseden bir gün önce bile bisiler yazmam gerek ama dimi..🫪 PEKALA SOSYAL MECRALARDA BASIMA ACTIGIM BELALARDAN KONUSALIM!🥳🥳🥳 Yavsaklik basa dert, bunu şaka anlaminda söylemiyorum cidden ağzınıza ve kafanıza yerlestimi kurtulamiyorsunuz... Bir aralar (1 seneyi rahat gecmistir) bir kızla konuşuyorum, normal sanal arkadasim böyle 3 aya yakın süren bir arkadaşlık.. Arkadaşlarım bilir, belirli bir samimiyet şeyini aştıktan sonra dilimi tutmam, canim cicimli sohbet bir anda dirty talka dönüşür☠️☠️☠️🥰 Neyse bunun bir de erkek arkadasi vardı, sohbet ederken bazen derdi, işte a**@##'le konuşmam lazım gitmeliyim diye. Sevgilisinin de benden haberi var, işte bir tane arkadaşı kızın..🎀 Bir gün biz yine sohbet ederken çocuk bizim yazışmaları okumuş şey demiş, niye bu kadar samimisiniz? (Sen sor d-) Çocuk kızın realdeki arkadaşlarını bile kıskanan bir tip zaten haberim var, neyse aralarinda ufak bir sürtüşme çıkınca biz uzak aralıklarla konuşmaya başladık🥀🥺 Bir gün bana yazdı bu çocuk, işte (kızın ismi Ayşe olsun) Ayşe'nin lezbiyen olduğunu biliyorum, sen de iğrenç bir insansın o da, işte yok bilmem siz şuna dönüşeceksiniz, nasıl beni seninle aldatır vb vb.... Konuşmayı bana yaratık diyerek bitirmişti🫰🏻😝 Ayşe'ye bişey diyememistim çünkü o da beni engellemisti(bunu çocuğun yaptığını düşünüyorum btw🤬) sonraki günlerde başka hesaplar yine bana hakaretvari cümlelerle mesaj atmaya devam etmişti.. HERRR NEYSE ayseyle tekrar konuşma fırsatı buldum tabii ki🥹 ayrılmışlar fln🥳 alakam olmadığı halde onları ayirmakla suclanmam tabii sinirimi çok bozmuştu, bu da haliyle ayseyle samimiyetimizin kendiliginden bozulmasına sebep olmuş gibi oldu🙏🏻 Arada hatırlayıp gülüyorum işte, berbatti aw kiz için de kötüydü...BU
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Bir de diyorsun ki ne var sözlerimde. Var başka senden sözlerine kendini katan? Kendin diyecek de sensin olmaz diye(cek) ne kendinde ne sözlerinde. Ne sanırsın bu sözleri? Âlâ-tur-ca, ala-ca, al al. Bu tur, burnumun bi deliğinden giren diğerinden çıkıyor. Çıkıyor da yollar hep ötekine sanki. Kendi yuttuğunu tüküren. Demek midesi kaldırıyor. O filmi bilmiyorum, seyretmedim \ Yine o filmdim, seyredilmedim. Faruk'un sonu. Kuraf bir tadı var yok. Gökler sahneleniyor, gözler perdeleniyor ama. 7 kat gök 7 kat renk hiç görülmemiş bilinmemiş, gök gök gibi bilinmemiş. Bilenmiş gururuna gurultural gürültülü buralar. Ah, ah kere ah. Hiçbir söz yok. Hiçbir söz yok. Hiçbir göz, gözlerden bahsetmek bir kıyak, hiçbir göz, yok ki hiçbir söz. Söylenmeyecek. Sözler değil mi söylenmeyecek.!.!.! ?.? Komik bir komiklik yaplıyor işte var yok. Var yok var yok diyorum, yuvarlak :) Çok eğlenceli değil mi ağlamak? Sözlerin diyordum, hani kendin diyorum kendime var yoklanmadan, desem şimdi ne, ne desem söylesene. dayılanmasını bilmeyen bir ayı var. Ayı desem Ay mı, nesini görsem söylesene? Gözlerine bakmadan nesini görsem? Sözlerin mi gözlerin mi? Yine bir heyecan, sonradan çok utanan ama heyecan işte canım, o zaten bende çokça yüzsüz duran. Hay gidi gidi avuçlar. Avuç avuç dualar, üzerine gökten inen topkrak içinde. NE YA NE? ne oluyor canım? Ne neyin derdi, ne ne zaman neyin derdi? Geldin mi şimdi? Bir yırtım içim. Kaynasın dursun, bana ne? Gel ne. Gel. Gelin. Ne. Neler neler. Susuz bir gök. Ha ama kurumuş mavisi, o ne üzerimde mi içimde mi , , ,. , Ya bu ne palavra , , hayat par(a)v(a)nı, vanalar kapalı, yahu ne komik, ku ku ku. ama hayır, günlerden bugün ki! Günlerden bugünlere bugünlerde, neler neler - sadece sessiz. So kaak lar mı:D sokaklar , ayvaz aymaz ayyyaş avanak sokaklar. Üzerine
Bergman'da Sessizlik Fazlalığı
Ingmar Bergman'ın "Tanrı'nın Sessizliği" üçlemesi (Through a Glass Darkly, Winter Light, The Silence) üzerine hazırladığım bir metni paylaşıyorum; drive.google.com/file/d/1l4-JJHu... #306135394 , #306135495 Bergman'dan bu alıntılara karşılık onun filmlerinin bende oluşturduğu izlenim aksi yönde seyir etti. İçinde sıkışmış olduğu durumu ne kendisine ne izleyicisine anlatabildiği bir sıkıştırma ortamında anlamı ve anlatıyı baskılayarak, onları yapay bir gerilimle yüklüyordu benim deneyimimde. Bu sebeple metnimde fazlalığı "haysiyetsizleştirme/pornografi" karşılığıyla kurmaya çalıştım ve Jean-Luc Nancy, Giorgio Agamben, Maurice Blanchot ile değerlendirmeyi denedim. Bergman'ın karakterleri dünyaya ve birbirlerine yapışmaya çalıştıkça dokunamayışlarında kendilerini kaybederken, saydığım isimlerin mesafeyle kurdukları ilişkide hem varoluşsal hem yaşamsal deneyimi sunuşlarını vurgulamak istedim. Çalışmam sırasında Dilek Bilgin hocamın #305679785 paylaşımı ve Muberra hocamın #304539351 paylaşımı ilgimi çekti ve metnime ekledim. Paylaşımları ve okumaları için onlara teşekkür ediyorum. Filmler hakkında yorumu olan varsa ya da metni tartışmak, eleştirmek isterseniz sizleri bekliyorum. Her ifadeye açığım ve çekinmeyin lütfen. - ~~ - ~~ - ~~ - ~~ - Filmler; letterboxd.com/film/through-a-... letterboxd.com/film/winter-light letterboxd.com/film/the-silence
Beni neden engelliyorsunuz. :D tövbeler :D bi de konuştuğum, kızlar - kadınlar engelliyor. :D kimseyle, anlattıklarıyla, bir işim yok benim. Şurada kitap okuyup,alıntı paylaşıyorum. :D Terapist gibi görüp anlattınız. Bende dinledim. Hepsi de benimle mezara gidecek. Benden korkmayın :D kimseye zarar verecek bir eylemim olmadı şimdiye kadar. Engellediğinizi bile günler sonra farkediyorum zaten ıhıhıhıh :D o kadar kendimle ilgiliyim, düşünün :D
1000Kitap
Şu fanatik futbol severler benden uzak dursun Allah aşkına :d