ily

ily
@benily
Hem barbarlar, hem sanatçılar.
“İskandinav tarihinin en sembol unsuru olan Vikingler, VIII. Yüzyılın sonundan XI. yüzyılın ortalarına kadar varlıklarını devam ettirmiş olan kuzeyli savaşçı kavimlerin ortak adıdır.”
Sayfa 135·Kitabı okudu
Tarih
Reklam
Moriarty - Little Sadie
İsmini Jack Kerouac 'ın fazlasıyla yolda ve otostop ile geçen Yolda romanındaki Dean Moriarty'den ilhamla almıştır. "İsmi biz seçmedik o bizi seçti o dönem hepimiz "yolda" okuyorduk.Kendimizden çok şey bulduk. Kaçma isteğimiz somutlaşmıştı" diyor bir röportajında Stephan Zimmerli. Kısacık kendimden bir şey anlatayım ^^ 4-5 sene öncesi idi. Eskişehir'de canlı dinleme fırsatım oldu grubu. Çaldıkları ilk şarkı "Jimmy". Sahnede muhakkak izlenmeli denecek bir grup bu Moriarty. Üstelik fazlaca samimiler. Sanki üniversiteden arkadaşlarınızı izlemeye gitmişsiniz gibi düşündürüyor size. Kimse kimsenin önüne geçmiyor. Vokalist olan tatlı kız bile herkes ile eşit görüntüde. Muazzam bir uyumları, sessiz görünen portrelerinde zarif bir taşkınlık var. Ben bir grupla yola çıksaydım kesin ilk beşimde Moriarty olurdu. Şahsına münhasırlar. Rock, blues, folk, türlerine meraklı olsalar da "müziğin iyisi ne ise biz onu yapalım" cılardan. Belki bu yüzden her yerde çalıyorlar ve hep yolda'lar. Onları valizleri ile ritim tutarken, bir metroda, kitapçıda, sokakta akustik konserler verirken duyabilir, tiyatral atmosferlerine kapılabilirsiniz. Kısa metrajlı filmler havasında şarkılara sahipler. Zamanın dışına çıkıp, sizi de bu yolculuğa davet ediyorlar. Daha başka ne söylenebilir ki.. *Jimmy 'i, Private Lily'i Enjoy the Silence'ı, Friday'i Cotton Flower'ı da dinleyin. * Yolda kitabını mutlaka okuyun. * Kitabın filmi de var. On the Road. Göz atabilirsiniz. Buyrun bakalım ; m.youtube.com/watch?v=xIYBF5y...
Müzik
Hans Christian Andersen
“Sadece yaşamak yetmez dedi, kelebek. Gün ışığı, özgürlük ve küçük bir çiçek de gerek!”
Sayfa 131·Kitabı okudu
Tarih
“Mahkemece suçlu bulunan Hitler, Landsberg Hapishanesi’ne gönderilmiş ve burada ünlü eseri ‘Kavgam’ı kaleme almıştı.”
Sayfa 122·Kitabı okudu
Tarih
“Almanlar 19 Eylül’den itibaren Paris’i kuşattılar. Bu kuşatma sırasında Paris’te büyük bir kıtlık yaşandı. Parisliler, açlıktan hayvanat bahçesinde yer alan canlıları, ev hayvanlarını dahi yediler.”
Sayfa 118·Kitabı okudu
Tarih
Reklam