Yunus Emre Şahin

Yunus Emre Şahin
@benlikarayangenc
En son ‘iyi ki okumuşum’ dediğin kitap hangisiydi?
Alıntı
Yunus Emre Şahin
Hayvan Çiftliği kesinlikle
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.

zeze

, bir kitap okudu
8/10
·112 syf.·
Beğendi
·
5 günde okudu
·
Okunma: 23 Aralık 2025 19:48
·
2025 68. kitabı
Lewis Carroll
7.1/10 · 28,6bin okunma
Yunus Emre Şahin
iyi okumalarrrrrrrrr

zeze

, bir kitap okudu
7/10
·64 syf.·
14 saatte okudu
·
2025 63. kitabı
Osamu Dazai
7.3/10 · 13,6bin okunma
Yunus Emre Şahin
insanlığımı yitirirkeni okuyacağım bu yazarın güzel midir kalemi
Puan vermedi·224 syf.··
2025 33. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 29 Kasım 2025 18:10
Eski bir türk dizisi olan "Sıdıka" nın var olması sebebi bu kitaptır :) Sıdıka tam roman tarzı değil tam öykü gibi de değil. Sitcom yani durum komedisidir. Yazım dili oldukça açık sade ve anlaşılırdı. İçeriği beni güldürse de ben ayrıca üzüldüm. Konusu ise ; 90larda bir gece kondu mahallesinde annesi , babası ve abisi ile yaşayan Sıdıka klasik bir ev kızıdır. Annesi ona sürekli sen gelinlik bir kızsın istediğin gibi dışarıya çıkamazsın der babası okula göndermez ve abisi ile aynı evde farklı koşullarda yaşamaya itilir. Fakat Sıdıka diğer ev kızlarından çok farklıdır. İklim krizine karşı eylem için birçok kişinin koluna girip eylem yürüyüşü yapar abisi tarafından bir sürü erkeği koluna taktığı için dövülür , komşuluk göstergesi bir devlet başkanına aşure gönderir babası tarafından dayak yer , çeyizi için mikroskop ister bu sefer de annesinden dayak yer . İşte Sıdıka ; Okumayı seven , felsefeye düşkün , araştıran , siyaseti takip eden , radyoya düşkün , bilime sevdalı ... Vizyonu geniş bir ev kızı... Sıdıka'nın sonu ise muallak ... Bu kadar vizyonu geniş bir ev kızı. bu acımasız yazar sayesinde harcandı mı yoksa hayatını dilediği gibi mi geçirdi bir fikrimiz olmayacak :( Ama düşüncelerimde o hep istediğini yapacak düzeye geldi , hayallerini gerçekleştirdi , yeni bir Maria Curie oldu... Yazarımızın gerçekten de acımasız olduğunu düşündüm. Sıdıka ve ben de hem fikiriz buna. Bakın ne diyor: "Bir tuhaf tarafı da , yazarımın erkek olması... Belki de bu yüzden öykülerimin sonunda hep dayak yiyorumdur... Kalem o çocuğun elinde , istemese beni dövdürtmez, ben abimle babamı döverim..." (alıntı)
SıdıkaAtilla Atalay · İletişim Yayınları · 20081,042 okunma
Yunus Emre Şahin
Dizisini izlemiştim kitabını okumadım Sahaftan alırım