Otuz yaşaında zerdüşt, yurdunu ve gölünü terk edip dağlara çıktı. Orada ruhunun, yalnızlığının tadını çıkardı ve bundan on sene hiç usanmadı. Ama en son güneşin karşısına geçti ve ona şöyle dedi
Dünya babalarala doluydu, o yüzden mutsuzlukla doluydu; dünya annelerde doluydu yani sadizmden namusa kadar uzanan binbir türlü sapıklıkla doluydu; erkek ve kız kardeşlerle doluydu, amcalar ve halalarla doluydu yani delilik ve intiharla doluydu.