Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Berfin Karakaya

Berfin Karakaya
@berfinkrky
Öğrenci
Psikoloji
İstanbul
216 okur puanı
Aralık 2019 tarihinde katıldı
Sabitlenmiş gönderi
Ruhları olmadan, yaşayan ölülere döneceğini iyi bilirdi insanların.
Sayfa 84 - aşksız gezen, beden diye ceset taşırmış misali.Kitabı okudu
Reklam
Her günah (Allah yapılmasını yasakladığı, yapanları cezalandıracağını bildirdiği her şey) aynı zamanda yeryüzünde bir kötülüktür, fesattır, dengeyi ve düzeni bozmaktır.
Sayfa 94
Oysa bizim kendi zihin dünyamızın nasıl olduğu ve olması gerektiğine dair bir ufkumuz yoksa savruk kültürel alışkanlıklarla karşımızdaki gerçeklikle mücadele edebilmemiz mümkün değil.
Sayfa 61

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
İslâm'ın tasarladığı insanın resmi
Müslüman insan her istediğini yapmayan önce durup düşünen, belli değer ölçüleri ve sınırlara göre ölçüp biçen, bu ölçulere uygun düşmediği takdirde nefsinin isteklerini ve arzularını frenleyen: akıllı, imanlı, iradeli varlıktır.
Sayfa 86
İbn-i Abbas'a göre, Kur'an'da kullanılan Arapça insan terimi, nasiya (unutmak) kelimesinden türetilmiştir ve bunun sebebi insanın bir zamanlar varoluşundan önceki asıl tabiatını biliyorken bu maddi dünya hayatına girdikten sonra bunu unuttuğu için bir unutkanlık durumunda olmasıdır (Al-Attas, 2001; Haque, 1998). Bu nedenle unutkanlık, insanların fıtrat hallerinden uzaklaşmalarının nedenidir ve böylece gerçek tabiatlarını hatırlamak İslam'ın yoludur.
Sayfa 71
Reklam
Hak dine inanmayanlar, akıl üstü konularda yanıldıklarını ancak çıkmaza saplandıkları, sistemleri tıkandığı, bunalımlar baş gösterdiği zaman kısmen anlarlar, çoğu defa yine anlamaz, yanlış yorumlara girişirler, gerçeğin bilgisi âhirete kalır ki bunun da artık dünyada onlara faydası olmaz.
Sayfa 81
Ruh ve beden sağlığı bakımından kalp çok önemli bir organdır; o sağlıklı olunca bütün vücut sağlıklı olur. Kur'an dilinde kalp daha ziyade vicdan, iman ve ahlâkın merkezi mânasında kullanılmaktadır.
Sayfa 80
Küfür (küfr) kelimesinin lugat mânası "örtme"dir, kafir de "örten" demektir. Ektiği tohumun üzerini toprakla örttüğünden dolayı çiftçı için de kafir kelimesi kullanılmıştır. Din dilinde küfür, "hak dinin getirdiği gerçekleri kabul etmemek, onların üstünü örtmek, yok saymaktır.
Sayfa 75
Günümüzün küresel sosyo-politik manzarasında İslam, Batıdaki haber dizilerine hâkim olan hararetli meselelerin başında gelmektedir.
Sayfa 39
125 syf.
·
Puan vermedi
Nefs Terbiyesi ve Ahlâkı Güzelleştirme
Nefs Terbiyesi ve Ahlâkı Güzelleştirmeİmam Gazali
9.3/10 · 2.075 okunma
Reklam
Ebû'l Abbas el-Mevsili, nefsine şöyle demiştir: "Ey nefsim! Ne dünyada kralların oğlu ile beraber nimetler içindesin, ne de âbidlerle beraber âhiret talebi için mücâhede hâlindesin. Ben seni sanki cennet ile cehennem arasında hapsedilmiş olarak görüyorum. Utanmıyor musun sen bu hâlinden?"
Kalp hastalıklarının doktorları âlimlerdir. Ancak kalp hastalıkları onları da kuşatmıştır. Kendisi hasta olan doktorun tedavisine ise pek itibar edilmez. Bu nedenle dert ağır, hastalık müzmin, tedavi de yitiktir. Öyle bir atmosfer oluştu ki; kalbî hastalıklar da, tedavisi de inkâr edilir oldu. Halk dünya sevgisine yöneldi. Amellerin zâhiri ibâdet, bâtını ise âdet ve riyâ oldu. İşte hastalıkların esaslarının alâmetleri bunlardır.
Muhteşem!
Asırlar sonra, zamanımızda, şehirleri geceleyin nura boğan elektriğin ruhlarımızdaki karanlığı artıracağını sezemeyen bir çağın emekleme yıllarında, bu çizgi, varış değil, kalkış noktasını buluyor.
Sayfa 31
Ağabey, size neşeli bir istasyon arayayım mı? "Radyoda değil, kalbimde neşeli bir istasyon arıyordu. Cevap vermedim."
Sayfa 28
Dünya bu kadar meraka ve heyecana değer mi?
Sayfa 26
Her caninin içinde temiz bir dünya vardır. Oraya kaçış kendi kendinden nefreti ifade eder.
Sayfa 26
834 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.