Ortadoğu'da öyle bir erkek tiplemesi vardı ki, sevgilisinden yatak odasında tüm arzularına karşılık vermesini bekler, aksi takdirde sinirlenir, hiddetlenirdi; lakin isteklerine uyum gösteren kadın da anında gözlerinden düşer,"orospu" damgası yerdi. Böyleleriyle birlikte olmazsan "Vay, demek ki beni yeterince sevmiyorsun!" derdi. Küser,somurtur, zorlardı. Birlikte olursan da, "Vay demekk ki aşüftenin tekisin" diyerek küçümser, yaftalar, aşağılardı. Öyle ya da böyle , genç bir kadının bu zihniyet karşısında tutunabilmesi imkânsızdı.
Kadınlar zaten hep bunu yapardı. Birlikte oldukları erkeğin kendilerinden bir alanda daha bilgisiz olduğunu anladıklarında, onu eleştirmek yerine, kendilerini didikler; onun ilerlemesini beklemek yerine, kendileri geri adım atardı. Zekâlarını istenen düzeye indirirlerdi ki gereksiz yere çatışma , çelişki, gerginlik yaşanmasın.