Hikmet Avcısı

Hikmet Avcısı
@beyond_the_seen
Gazi Üniversitesi İstatistik 3. Sınıf Öğrencisi 2024 ve 2025 Halk Kütüphanesi Ödüllü Okur Kitap Yazarı Kitap Avcısı Beni bilimle anla, felsefeyle anla...
Şu yaşımda bile "ne büyük, ne olgun insanmış; kendisine karşı o kadar kusur işledim, kendisini o kadar yanlış anladım ama ona rağmen sanki hiçbir şey olmamış gibi bir kere bile bana karşılık vermedi ve beni sevmeye ve bağrına basmaya devam ediyor" dediğim oluyor. Ve o benim ona yaptığım kötülüğe iyilikle karşılık verince kendisine duyduğum saygı inanılmaz artıyor. Bunu yaşça daha büyük insanların da yaşamaması mümkün değil. O yüzden insanların hata yapmalarına izin verin. Yeri geldiğinde onları silmeyi bileceksiniz de ama hüküm verirken onların da birer insan olduklarını, farkındalıklarının ve olgunluklarının sizinki kadar yüksek olamayabileceklerini unutmayın. İlişki satrancı oldukça zor ve hassastır, bazen en doğru hamle sessiz kalmaktır.
Duygu ve Düşünce
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Eskiden hayata çok düz mantıkla bakıyordum ve "şunu nasıl yapamıyorlar, şunu nasıl düşünemiyorlar" diye insanların davranışlarını yadırgar, onlara büyük anlamlar yükler ve onlardan ince düşünceli olmalarını beklerdim ama zamanla fark ettim ki insanların çoğu hödükmüş ve ne kadar tekrarlasalar da bazı davranışlarının çoğunu gelişigüzel sergiliyorlarmış. Tabii ki de her şey affedilmez ama çoğu şeyi de affetmek lazım, yoksa hiçbir ilişki yürümez. Hiç anlaşmazlık yaşamadığın değil, yaşadığında barışabildiğin insanlarla uzun, derin ve sürdürülebilir ilişkiler kuruyorsun.
1000Kitap
Hayata karşı öz güvenli olacaksın, iş bitirici olacaksın, tuttuğunu koparacaksın, kafaya takıp inat edeceksin, bulunduğun durumdan memnun olmayıp sürekli gelişmeye ve yapman gerekene odaklanacaksın, abuk sabuk şeyleri kafaya takmayacak ve hatta gülüp geçecek kadar kibirli olacaksın, içerisinde bulunduğun vaziyetin imkân ve şeraitini düşünmeyerek el alemin veya diğer dışsal gelişmelerin altında ezilmeyip, sinmeyip onlara adapte olarak onlarla bir ahenk içerisinde dans edip hayatına hükmedeceksin, sadece yaptıklarınla değil, yapmadıklarınla ve tercih etmediklerinle de anlamsal değer üreteceksin... Yaşamın doruklarında düşük oksijen seviyesinde çok yorulacaksın ama bundan şikâyet etme çünkü ait olduğun ve olman gereken yer tam olarak orası...
Hayata Dair
İnsanlar yalnızlığın kıymetini bilmiyor. Bir ödevi grupça yapmakla tek başına yapmak arasındaki farka benzetiyorum bu mevzuyu. Gruplarda evet teknik olarak daha az işin olur ama büyük resme bakıldığında bir sürü de dert getirir gruplar. Mesela ödevle alakalı bir karar alınacağı zaman tüm gruba soruyorsun, toplantıları ayarlamak ayrı bir dert, grup içindeki anlaşmazlık, gruplaşma ve kavgalar ayrı dert, işini yapmayan oluyor filan o da zor ama tek başına olduğunda mutlak bir diktatörlük kuruyorsun, her şeye sen karar veriyorsun ve emir-komuta zinciri kusursuz işliyor. Bunun da dezavantajı şu: Evet belirli bir alandaki nüfuzun yüksek oluyor ama o alan hem daha küçük hem de daha ilkel oluyor; yani o toplumun getirdiği süperorganizma yapısından mahrum kalıyor. Takdir edersin ki hayatta her şeyi tek başına çözemiyorsun, o nedenle insanın bir toplum şemsiyesine ihtiyacı var ama kendi özgürlük alanına da ihtiyacı var. Dolayısıyla arada bir denge olmalı ama bu dengede yalnızlığa şu an olduğundan daha fazla pay biçilmeli. Unutmayın ki güçlü toplum güçlü bireylerden oluşur; kendisine ve hayatına hükmetmeyi bilen insan topluma da önemli katkılarda bulunur.
Duygu ve Düşünce
Yeryüzünde bana roman okutabilen son yazar George Orwell'dir, kendisinin büyüklüğünü buradan da anlayabiliriz.
1000Kitap