İnsanın bir yaştan sonra hiç kimseyle uğraşası gelmiyor; misal eskiden olsa saatlerce dil dökeceğin meseleye gün geliyor tek kelime edemiyorsun, içinden gelmiyor. Farabi'nin de ifade ettiği gibi: "Zamanın ters, sohbetin faydasız, herkesin bezgin ve her başın bir ağrı taşıdığını görünce, evime kapanıp haysiyetimi korudum." dediği yerdeyim.
Düşünce
Kaç hayat yaşayınca yorulur insan? Kaç seneden sonra yaşlı, kaç hezimetten sonra bezgin, kaç sevdadan sonra kalpsiz, kaç kelimeden sonra lâl olur kişi? Elif Şafak
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
“Zamanın ters, sohbetin faydasız, herkesin bezgin ve her başın bir ağrı taşıdığını görünce, evime kapanıp haysiyetimi korudum..”
Alıntı
Farabinin "Zamanın ters, sohbetin faydasız, herkesin bezgin ve her başın bir ağrı taşıdığını görünce, evime kapanıp haysiyetimi korudum" diye bir sözü var ya işte o zaman tamda bu zaman
Dervişe yâni bana "Sanatçı mısın?" diye sûal edildi. "Hayır" dedi bezgin derviş; ama sanattan çok iyi anlarım.
Sanat
GELDİN Bir gün Akşamın ölgün Duran o sonsuz ışık denizlerinde Boğulan ağaçlar Boğulan ovalar Oluyorken sessizliğe ve üzüntüye barınak Geldin kalbin acılarını yatıştırmaya... Ey gençliğin ölümsüz hayali O bezgin akşamın havası kadar Gelişin de bir bulaşıcı dinginlikti... Ahmet Haşim