Best Friend with Books

Best Friend with Books
@bfwithbooks
I like reading any kinds of books, and I am very good friends with them. Okuduğum kitapların detaylı incelemeleri için instagram sayfamı takip edebilirsiniz: instagram.com/bfwithbooks
8/10
·208 syf.··
7 günde okudu
·
Okunma: 21 Aralık 2018 14:07
·
2018 46. kitabı
Celâl Şengör
8.2/10 · 2.207 okunma
Best Friend with Books
1 Sade Arif sevgili arkadaşım yanlış anlamazsan bu benim konu ile ilgili buraya son yorumum olsun eğer sen devam etmek istersen özel mesajdan bana dilediğin zaman yazabilirsin, konuşuruz. Bir noktaya dikkatini çekmek istiyorum. Sen benim okuma durumuma ilk yorumunu yazdığından beri sadece senin eleştirdiğin noktalar üzerinden yorumlar yaptım. Bilgim dahilinde olan şeyleri, inandığım ve hissettiğim şekilde açıklamaya çalıştım. Celal Şengör hoca ile ilgili kendi sempatimi öne çıkaracak herhangi bir ilave yorum yapmadım bile. Senin çizdiğin çerçevede Celal hocanın benim için olumlu görünen taraflarını tartıştığım kadar -hatta en az onlar kadar- bir de olumsuz olduğunu düşündüğüm davranış ve görüşlerini de tartışabilirim. Bir konuda anlaşılabilmiş olmayı çok isterim: Ben sana "hocayı suçlayabilmen için onun bütün kitaplarını okuman gerek, hatta bir jeolog olman gerek demedim. Bir otoyolun yanlış yapıldığını görmek için mühendis olmana da gerek yok evet. Ama ne gerek biliyor musun? Durumu yanlış olarak değerlendirebilecek seviyede teknik bilgi. Yani BİLGİ. Senin "önyargılı olmak istemezdim ama meraktan kendi pisini yemiş olması açıklamasından sonra tamamen iğrendim" demen üzerine (bugüne kadar Şengör'ü ne derece araştırdığını bilmediğim için) eğer ön yargını kırmak istersen, onu daha yakından takip edebilirsin belki dedim. Çalışmalarını, kitaplarını okuyabilir, katıldığı programları izleyebilir böylece belki eskisine göre demek istediklerini ya da özünde niyetini daha iyi kavrayabilirsin anlamında bir tavsiyede bulunmaya çalıştım. Çünkü bir insanı sen 3 birim tanırsın, ben 5 birim tanırım bu yüzden hakkında ben muhtemelen daha isabetli yorum yapabilirim. Yani bu tamamen dostane bir yaklaşımdı. Lakin sen 15 birime rağmen adamı sevmezsin ben "efendim sen yanlışsın ille de sevmen lazımdı" diye diretmem, diretemem de zaten. Bu konuda rica ediyorum üçüncü kişilerin yorumlarıyla - sanki benim söylemime bir cevap olabiliyorlarmış gibi (!) -ikna olmaya çalışma. Bunu söylememin nedeni aşağıda beni asla tanımayan bir kişinin sadece 2 adet yorumumu okuyarak kendi kafasına göre beni tapınmacı olarak addetmesi, senin de bunu beğenerek onaylamış olman. İşte okumak, herkesten biraz daha fazla bilgi sahibi olmak bu yüzden önemli sevgili arkadaşım. Bu derece yanılmamak, böyle talihsiz bir duruma düşmemek için önemli. Eğer birini suçlayacaksan o kişiyi suçlayabilecek kadar onu tanıyor olman ya da konuştuğunu anlayabiliyor olman şart. Eleştirmek için de aynı şey geçerli. Komik duruma düşmek istemiyorsan bilgi toplamalısın; bir şeyler okumalı ve okuduğunu anlamalısın. Bunun için vaktinin olup olmaması sadece senin problemindir. En azından Celal Şengör'ün okuduğum son kitabı "Aptalı Tanımak"ile ilgili incelememi okusaydı(nız), hakkımda daha mantıklı yorum yapabiliyor olurdu(nuz). Son olarak, benim de bir takım saçmalıklara saygım olmadığından ötürü bazı cevapları oraya değil, buraya yazdığımı anlamış olduğuna eminim. Sana en başından beri yorumların için teşekkür ediyorum ve saygı duyuyorum. Buraya bundan başka herhangi bir yorum yazmayacağımı tekrarlıyorum. Dilediğin takdirde mesaj kutuma beklerim.
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
8/10
·208 syf.··
7 günde okudu
·
Okunma: 21 Aralık 2018 14:07
·
2018 46. kitabı
Celâl Şengör
8.2/10 · 2.207 okunma
Best Friend with Books
1 Sade Arif Şöyle açıklamaya çalışayım: 1-Celal Şengör hoca Türk milletinin değerlerine değil cehaletine karşı çıkıyor. Kendisi zaten Türk olmakla gurur duymasa bugün hala Türkiye'de yaşamaz, bilimde Türkiye'nin dünya çapında temsilcisi olmazdı ya da ne bileyim dünya'nın her yerinden edindiği koleksiyon kitapları, çok özel haritaları bir Türk üniversitesinin kütüphanesine bağışlamazdı. 2-Bilimsel çalışmaları kapsamında bir insan (kendisinin) ve bir hayvan (dağ keçileri) dışkı örneği üzerinde çalışmak (tadarak da olsa) bana itici gelmiyor. Neden gelsin ki? Bugün tıp doktorlarını suçluyor muyuz bizim dışkı ve idrar örneklerimizle uğraşıyorlar diye. Belki tıbbın kullandığı teknoloji bugünkü seviyeye gelmemiş olsaydı, laboratuarlarda bazı tetkikler idrar ve dışkı tadılarak yapılıyor olacaktı. Yani dışkı yemek bir jeolog olan Celal hocanın bilimsel çalışmalarına anlam katar fakat Murat Bardakçı bilim adamı değil bir tarihçi olduğu için ona herhangi bir şekilde fayda sağlamaz. İlber Ortaylı'ya da sağlamayacağı gibi. 3- Oldukça varlıklı bir aileden gelmiş olmasından dolayı yetiştiği toplumdan biraz kopuk olması konusunda hemfikiriz. Bunu kendisi de inkar etmiyor zaten ama bu adam ekmek almaya kendisi gitmiyor, araba kullanmayı bilmiyor, esnafla içli dışlı olmuyor diye ondan puan kırmak çok adil gelmiyor bana. 4- Yakınen takipçisi olan herkesin bildiği gibi Celal hocanın İlber Ortaylı hocaya müthiş bir hayranlığı ve saygısı vardır. E tabi ki bilgisi dünyaca kabul görmüş, böylesine değerli bir tarihçinin yanında ahkam kesmek sadece Celal hocanın değil, kimsenin göze alabileceği bir şey değildir. İlber hocanın tarih konuştuğu yerde, Celal hoca da Jeoloji konuşur. Bunda da hiçbir yanlış yok zaten.
6/10
·520 syf.·
2018 19. kitabı
Üzgünüm, duymak isteyeceğiniz şeyleri bu incelemeye yazmayacağım. Hatta incelemem belki de birçok arkadaşı(mı)n hoşuna gitmeyecek. Ama bu gerçekleri söylemekten çekineceğim anlamına asla gelmiyor. İlk çıktığı zaman kitabı elime aldım. Yavaş yavaş ve sindire sindire okuyup bir nevi önyargılarımı silmeye çalıştım. Ama üzgünüm, kitabın kapağını kapatırken önyargılarımdan kurtulamadım aksine düşündüklerimin gerçek olduğa karar verdim. Sarı saçlı paşa mavi gözlerini ufka dikmişti... Yunan ordusu tırsmıştı... Ondan sonra İsmet geldi... Ve.... Bir kıyamet koptu... Toplar... Tüfekler... Süngüler... Savaşı kazanmıştık... Paşa geldi ve ilk emrini verdi... ORDULAR İLK HEDEFİNİZ AKDENİZDİR İLERİ!!!... Ne hissettirdi? İnsan o anı birden yaşamış gibi oluyor değil mi? Tabi burası kitapta yazmıyor ben sadece kendi kelimelerimi dökmeyi denedim.(Özdil tarzı) Kitap güzel, hatta Atatürk çok çok güzel anlatılmış bu konuda herkese katılıyorum. Ama Özdil’i bu kitapta açıkcası samimi bulmuyorum.
Mustafa KemalYılmaz Özdil · Kırmızı Kedi Yayınevi · 201815,7bin okunma
Best Friend with Books
Kaynakçaya, bilgiye, belgeye doymak ve okuduğundan gerçek anlamda keyif almak açısından Sinan Meydan'ın kaleminden Yüzyılın Kitabı'nı da okumanızı tavsiye ederim. Yorumunuz için teşekkürler.
8/10
·976 syf.·
87 günde okudu
·
2018 23. kitabı
Dante Alighieri
8.6/10 · 6,4bin okunma
Yücel KARACA isimli okura yanıt verildi
Best Friend with Books
peki :)