“Uzun bekleyişlerin kalbe yansıyan ihtilalleri olur Molla Kasım; geceler boyu yalnız ve sessiz beklerken pek çok şeyi düşünür insan. Hani,yabancı bir sesi duymak isteyen nöbetçi kulaklar,kendi iç sesini dinleye dinleye sabah eder ya! Neler neler söylemedi içim o uzun bekleyiş gecelerinde, neler neler kurdum içimden,bilsen...”
Var olduğu fikrinden de korkuyorum; yok olduğu fikrinden de...Var ise yaptığım işlerden korkuyorum.Eğer bu dünyada yapılan işlerin bir sorgusu suali olmayacaksa; eğer insanların bir vicdan hassasiyetleri bulunmayacaksa iyiler ve kötüler arasında,zenginler ve fakirler arasında,güzeller ve çirkinler arasında hangi adaletten söz edilebilir ?!