tuz ve nar aşkına!
“ağrılardan bir dağ geldi oturdu ömrümüze… ama sen masal kuşlarını küstürme. onlar getirecek güneşi, karanlık göğümüze… tükenme! su durur, ay unutur bakışsız kalır deniz, mavisi solar mehtapsız kalır aşıklar… tükenme! çarpa çarpa kırar boynunu serçeler, göğsümün kafesinde ritmini yitirir solumdaki kan gülü kurur orada… öylece… kara çocuk… tükenme! kırılan kemik… atomlarına ayrılan biblo, tuz ve nar aşkına! yani ki, kanayan kolumuz kanadımız, adımlarımız… dağılan avuç içi haritamız aşkına! bitme! -ki olmaz… olmaz böyle dağılmak. sevgilinin saçları rüzgarda dağılır örneğin bir çocuk gülümser, bulutlar dağılır örneğin… yok. değil bu benim bildiğim, dağılmak… kırılmak… ağrımak… başka. dünya adaletsiz çocuk… dünya zorba belki eşitleniriz bir gün aşkla bu kekeme, toz ve duman şarkıyı iyi belle; -öyle durdum ki sana, demirim pas içinde. içime susmaktan, derinde besmelem, yosun içinde. besmelem ki… dağılan… kırılan… ağrıyan… kara çocuk.
Alıntı
Rasulullah ﷺ Efendimiz Şöyle Buyuruyor; "İÇERİSİNDE 👉Köpek 👉İçki 👉Biblo Heykel 👉Çan Çıngırak 👉Çalgı Aleti 👉Kumar oynanan, kumar aleti olan 👉Tavla 👉Resim BULUNAN EVE RAHMET MELEKLERİ GİRMEZ." 《Redd-ül-muhtar》 -Rahmet melekleri girmeyen eve de şeytan girer."💥💥
Din İslam
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
etimden ayrıldı kemiğim iskeletim utanç müzesinde biblo ortada durur zavallı insanlığım utanır utanır da aldanışından şehrin isli aynalarında bakakalır küflü soluğuna Ağzını bıçak açmaz açmazın dudağın bıçak yarası gül öpüşü tenin cambaz uçurtma göğümün ağdan karnına dipçigin gölgesinde yürek ürkek güvercin kanatlarında kan uykusu Kızıl-Deniz #DnzBzn
🐾 𝐎𝐊𝐔𝐌𝐀𝐘𝐀 𝐁𝐀Ş𝐋𝐈𝐘𝐎𝐑𝐔𝐌! 𝐀𝐘𝐈𝐍 𝐒𝐎𝐍 𝐊𝐈𝐓𝐀𝐁𝐈 📖✨ Nisan ayını kapatırken elimin gittiği kitap belli oldu sevgili okur dostlarım. Az önce ilk sayfasını açtım, kahvemi koydum ve Sándor Márai'nin o büyülü dünyasına adım attım bile: Csutora 🐕🖋️ İtiraf edeyim, arka kapak yazısı beni öyle bir vurdu ki hemen başlamazsam çatlardım. Evdeki herkesin biblo muamelesi yaptığı, "safkan değil melez" diye burun kıvırdığı bir köpek... ve o köpeğin eğilip bükülmeden isyan edişi. Daha şimdiden Csutora'nın o "bildiğini okuyan" karakterine hayran kaldım galiba. Başlangıç satırları bile komik ve dokunaklı arası gidip geliyor; sonunda nasıl bir felaket olacak çok meraktayım ama spoiler yememek için kendimi zor tutuyorum 🤐 Bu aralar hep kalın romanlarla boğuşuyordum, araya böyle ince ama derin bir hikâye sokmak ilaç gibi gelecek. Üstelik Márai'yi Washington Post'un Márquez'le aynı kulvarda sayması boşuna değilmiş, ilk satırlardan hissettiriyor kaleminin ağırlığını. Ayın son kitabı olarak bu anarşist köpeğin peşine takılmak nasıl bir fikir bilemiyorum ama önsezilerim sağlam bir okuma olacağını söylüyor 🌪️ Siz ayı hangi kitapla kapatıyorsunuz? Masanızdaki son kitap ne? Yorumlara yazın, merakla okuyorum 👇💬 #okumayabaşlıyorum #ayınsonkitabı #sandormarai #csutora #kitaptavsiyesi #okumagünlüğü #bookstagram #canyayınları #macarededebiyatı #köpek #yenigeldi #okursever #2025okumaları #kitapönerisi #ilkbakış #bibliyofil #okumakgüzeldir 📚🐾 Csutora Csutora Sándor Márai
1000Kitap