bilal efe ayaz

bilal efe ayaz
@bilalefeayaz
Ziraat Mühendisliği Permakültür
Sevdiğim hadislerden
Muaz b Cebel (r.a) anlatıyor : Bir gün Resul ü Ekremin huzurunda bir adamın çok aciz olduğunu söylediler.Resul-i Ekrem: -Kardeşiniz hakkında gıybet etmeyiniz buyurdu.Onlar: -O bizim dediğimiz gibidir yani gerçeği söylüyoruz,dediler.Bunun üzerine Resul-i Ekrem: -Öyle olmasa o zaman iftira etmiş olursunuz,buyurdu
Sayfa 123
Din
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Sizce şehir insana ne katar ? ve doğadan vazgeçmemize değiyormu
Gılgamış Destanı,şehir hakkında şaşırtıcı denebilecek kadar modern sorular sorar.İnsanlar nasıl ve neden Enkidu'nun yaptığı anlaşmaya uyarak şehirlere yerleşmeyi seçti? İlkel özgürlüğü şehrin konforuyla değiş tokuş etmek için nasıl bir bedel ödediler ? Şehrin keşfi nispeten yenidir ve bizim şehirlerle ilgili deneyimimiz dünyada geçirdiğimiz zamanın küçük bir bölümünü temsil eder.Neden sıkışık yapıdaki çevrenin durağanlığı için serbestçe dolaşabildiğimiz yaşamdan vazgeçtik? Bir çevreye uyum sağlamak için binlerce yıl evrim geçiren bir tür bambaşka bir çevreye nasıl uyum sağlayabilir? Hangi psikolojik bedeli ödeyerek ?
Sayfa 26
Alıntı
"Kendi inanmadığımız şeyleri bu insanlara telkin etmeye hakkımız yok.Gerektiğinden fazla ciddiye alabilirler.Onlara gerçeği,evrenin doğal ayıklanma yoluyla ortaya çıktığını,Tanrı'nın bir masal olduğunu söylesek ya."
"Ama dikkatli olsanız iyi edersiniz.Misyonerler bize sizin tanrılarınıza inanmayı telkin ediyor .Bize bütün tembihleri bundan ibaret.Eğet sizin bu tanrılara inanmadığınızı ya da bunların düşmanı olduğunuzu anlarsak gelip sizi öldürebiliriz.Milyonlara varıyor bizim sayımız;hem sizler kadar silah kullanmasını da biliriz.'
Kara kız,"Tanrı'yı bilmeyi mutluluktan da, umuttan da çok istiyorum.Benim umudum,benim mutluluğuk Tanrı'dır ." Genç adam, "ya tanrı diye bir şey olmadığını anlarsan?" dedi. Kara kız "Tanrının var olduğunu bilmeseydim,kötü bir kadın olurdum"dedi. "Kim söyledi sana bunu?" dedi genç adam. "kafanı böyle sınırlamlarla bağlamalarına izin vermemen gerekirdi.Hem,kötü kadın olsan ne çıkar yani