Hayvan Çiftliği || George Orwell
.
.
Herkese upuzuuuun bir aradan sonra merhaba arkadaşlar . Çok uzun bir zamandır ortalarda olmamamın sebebi hem fotoğraf çekmeye zamanım yoktu hem de araya sınav haftası girdi. Birazcık da ben üşendim doğrusu. Herneyse lafı fazla dolandırmadan sizleri yorumla baş başa bırakayım.⬇️
Kitabın içeriği şöyle: Bir çiflikte hayatlarını sürdürmekte olan hayvanlar; kendilerine zulmeden,emeklerini sömüren çiflik sahibini domuzların zekalarıyla çiftlikten atarlar. Böylece yönetim hayvanlara kalmıştır. Tüm hayvanların amacı, eşit ve rahat bir yaşam sürmektir. Herkes gücünün yettiği kadar çalışacak gibi kurallar koyarlar. Ilk baslarda her şey yolunda ilerler ancak yönetim yavaşça sadece domuzlara bırakılır. Zamanla yasaları domuzlar koyar ve diğer hayvanlara göre üstünlük elde ederler. Eşit bir hayat için çiftlik sahibini çiftlikten gönderen hayvanlar için bir şey değişmez,çiftlik sahibinin yerine şimdi domuzlar geçmiştir. Hayvan Çiftliği Stalin'e yapılmış bir eleştiridir. Ama yazarın kitapta eşleştirği şeyler sadece o döneme ait sorunlar değil. Aynı sorunlar günümüzde hala daha mevcut. Hala hiçbir şeyden haberi olmayan, topluluk nereye giderse oraya gitmekten başka bir şey yapmayan insanlar hala var. Hala yönetimde kendini düşünülenler,laf ebeliği yapıp kitleleri çok rahat etkileyen ve kandıran kişiler hala mevcut. Orwell'ın kitabı sadece o döneme değil bugüne de ışık tutacak cinsten. Onun dışında kitabın dili anlaşılır. Anlamakta bir güçlük yaşayacağınızı sanmıyorum. Son sözlerimi söylemden önce kitabı okuyanların veya okuyacakların kitabı daha iyi anlamaları için 1905 Rus Devrimi ve 1917 Ekim Devrimi'ni, Stalin'i araştırmalarını tavsiye ederim. Kitabı anlamlandırmak açısından yararlı olacaktır. Hayvan Çiftliği yazarın okuduğum ilk kitabıydı