Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
5 ( Şahin Filiz )
Çünkü İslam filozofları Tanrı ve O'nun varlığı sorununu, "Kul-Din-Tanrı" bağlamında değil, İnsan-Doğa-Tanrı bağlamında anlamaya çalışmaktadır.
6
Almanya'da Deist düşüncenin kuramsal sentezi, Hegel'in Din Felsefesi Üzerine Dersler'inde gerçekleşmiştir -ki aslında bu 17. yy'ın ortalarından beri birikip gelen tüm Deist hareketlerin kuramsal bir sentezi olarak görülebilir. - Doğan Göçmen
Reklam
İnsanın mutsuzluğu,kendi doğasına uymama ve başka doğalar arama nedeniyle açıklanabilir. Kendi doğası ile yetinmemek eğilimi,insanı metafizik bir noktaya ve din fikrine hep taşımıştır.
İnsan hep kendi doğasını aşma arzusunda olmuştur,bunun en büyük nedeni ise,gerçeğin yalın doğasına karşın,hayali olanın ve bilinmeyenin aldatıcılığıdır.
"Dincilik, hem dini hem de Tanrı'yı anlamsızlaştırmaktadır."
Sayfa 19
Reklam
Ortaçağ İslâm Âlemi’ndeki düşünsel gelişmeleri doğru bir şekilde araştırabilmek ve yorumlayabilmek için Çatışma Kuramı’ndan istifade edilebilir.
Ödülün cennet, cezanın cehennem olduğu bilindiğine göre dini metinlerdeki ödül ve cezaların muhatabı kimdir? İster Tanrı 'dan dini kaynaklı olsun ister beşerden bilimsel olsun.Ödül ve cezalar , insanların davranışlarını yönlendirmektedir.
Sayfa 80
Kulak kurdu ya da bilimsel adlarıyla "istemsiz müzikal imgeler" , kafamızın içinde durmadan tekrarlayan ve genellikle değiştirmediğimiz melodilerdir.
Sayfa 6
MEB, evliliğin mutluluk ve kalıcılık getirmesi için İslam 'ın öngördüğü bazı önlemleri şöyle sıralamıştır:Evlenecek olanların baş başa kalmayacakları bir ortamda birbirlerini görmeleri ve erkeğin evleneceği kadına denk(küfüvvet) olması.
Sayfa 73
Reklam
"İnsanın mutsuzluğu,kendi doğasına uymama ve başka doğalar arama nedeniyle açıklanabilir. Kendi doğası ile yetinmemek eğilimi , insanı metafizik bir noktaya ve din fikrine hep taşımıştır.İnsan hep kendi doğasını aşma arzusunda olmuştur,bunun en büyük nedeni ise gerçeğin yalın doğasına karşın, hayali olanın ve bilinemeyenin aldatıcılığıdır."
Sayfa 16