“Peygamberimiz bir hadisi şerifinde ‘kaldır benliğini aradan ortaya çıksın Yaradan’ diye buyurmaktadır. Yani imanın en büyük kemâlâtı insanın hiçliğini bilmesidir. Mutlak varlık sadece Allah’ındır. İnsan kendi benliğinin hiç olduğunu bilirse hakikate kavuşur. İslâm’ın sırrını çözdüğü anda hiçliği bilir,
İslâm’ı yaşarsa kendi hiçliğini yaşar. Hakkı bilmek ve bulmak
isteyen kişi hiçliği esas alır ve dünyevi hırsları aşarak asıl zenginliği elde eder.” Sahra, anlatılandan hiçbir şey anlamadığını
hissetti. Hiçlik, varlık, yokluk, İslâm, zenginlik, ne diyordu bu
adam? Kafası büsbütün karışmıştı. Sanki gönlünden geçeni
okumuş gibi başını kaldırdı ve belli belirsiz gülümsedi Yavuz.
Üstelik kendisine. O an erime noktasına geldiğini hissetti.
Kimya bilgilerini zorladı, erimeden sonra ne geliyordu? “Kafanızı karıştırdım sanırım.”