Dilek

Dilek
@birDilekkk
Uygulamayi kullanmayi unutuyorum. Bazen yazip kaydetmeye üşeniyorum.
MEB-Öğretmen
Kocaeli-İstanbul
27 Ekim
25 okur puanı
Ocak 2021 tarihinde katıldı
Sineklerin Tanrısı
7/10
·261 syf.··
Beğendi
·
2020 1. kitabı
·
10 günde okudu
·
Okunma: 16 Eylül 2020 00:49
Sineklerin Tanrisi/William Golding Okurken sıkıldığım ve bitince sevdiğim bir kitaptı acıkcası. Yazar,bir adaya düsen 6-12 yaş arası çocukların başlarında büyükleri olmadan bir başlarına kalınca birbirilerine ve doğaya karşı verdikleri mücadeleyi anlatıyor. Bu mücadele büyüklerin doğasından pek de farklı değile benziyor. Çünkü güç,akıl,iyilik,kötülük girdabında bizim masum diye addettiğimiz çocukların hic de masum olmayan tavırlarına tanık olup sorguluyoruz. -Tüm çocuklar masum mudur? -İnsanın iyiliği,kötülüğü doğuştan mıdır? -İnsan her koşulda iyiliği secebilir mi? gibi... Her ne kadar sıkıldım desem de akıcı ve sağlam bir kitaptı.Unutmadan söyleyeyim ki bu bir çocuk kitabı değil. Okuyacaklara simdiden iyi okumalar... #SineklerinTanrısı #WilliamGolding #ModernKlasikler #Çocukdoğası #İnsandoğası #kitaptavsiyesi
1000Kitap
Sineklerin TanrısıWilliam Golding · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202597,4bin okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Hayvan Mezarlığı/Stephen King
7/10
·399 syf.··
Beğendi
·
2019 1. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 27 Haziran 2019 22:43
Stephen King'le ilk tanıştığım kitaptı. Hala ara ara aklıma gelen bir Gage var ki hem minik hem ürkütücü... Kitapta sevdiğim bircok nokta var akıcılığı,merak unsuru ve ben olsaydım ne yapardım diye sürekli kendimi sorgulatması. Korku alanında iyi bir isim olan King icin bu kitabinda kimi okurlar beklenti altında dese de ben etkilendim ve severek okudum; bence okunmaya yakısır bir kitap. Ah Gage ah...
Hayvan MezarlığıStephen King · Altın Kitaplar · 201914,6bin okunma
Toprak Ana/Cengiz Aytmatov
8/10
·152 syf.··
Beğendi
·
2020 2. kitabı
·
374 günde okudu
·
Okunma: 11 Kasım 2020 00:47
Toprak Ana "Babam Törekul Aytmatov Bilmiyorum mezarın nerededir Bunu sana sunuyorum Anam Nahima Aytmatova Biz dört kardeşi sen yetistirdin Bunu sana sunuyorum." "Sahi neden savaş var ? Neden insanlar savaş sebebiyle ölmek zorunda? Neden analar dul ve evlatsiz kalmak zorunda ? Neden çiçeği burnunda gelinler dul kalmak zorunda ? Neden aydinliklar karanlığa gömülür ? Ve daha nice neden neden neden..." Tolganay'ın toprak ana ile dertlesmeleri ruhumda yer edindi...Bir iken çoğalıp mutlu yaşarken birden Stalin'in masum insanların hayatını etkileyecek kararları ve Tolganay gibi nicelerinin hayatının alt üst oluşu... Bu kitapta yaşanmışlık var... Tarih bilgimizle beraber hissederek okuyunca bu kitabın lezzeti 10/10
Toprak AnaCengiz Aytmatov · Nora Kitap · 201877,9bin okunma
9/10
·375 syf.··
Beğendi
·
2021 6. kitabı
Okurken ağlamayan yoktur diye düşünüyorum... "Senin bu kadar mutlu olmana ancak senden bir şey almaya hazırlandıkları zaman izin verirler." "Çocuklar boyama kitabı değildir.Onları en sevdiğin renge boyayamazsın." "Gel.Yeniden iyi biri olmak mümkündür." demişti telefonu kapatırken Rahim Han.
Uçurtma AvcısıKhaled Hosseini · Everest Yayınları · 2024192,4bin okunma
Seker Portakalı/J.M.De Vasconceles
10/10
·183 syf.··
Beğendi
·
2021 1. kitabı
Şeker Portakalı Ah Zeze... Macerani okurken kendi cocukluğuna gitmeyen ve kendini görmeyen yoktur. Ama emin ol ki benim de çok güzel yaramazlıklarım vardı Senin portakal ağacın Minguinho'n gibi benim de hep aynı yerine çıkıp oturduğum dut ağacım vardı. Şikayet eden komsu teyzelerimi ve Ali amcayı da sayende tekrar hatırladım. Ama yaramazlıkların icin canını yakanları sevmeyerek onları duygunda öldürüp cezalandırmanı o kadar masum ve o kadar güclü buldum ki... Yüreği güzel Zeze.. Daha bircok sey yazmak mümkün ama ben burada bırakıyorum.Fakat seni özledikçe yine yeniden okumak icin söz veriyorum.Hosca kal Zeze hosca kal Zeze'nin şefkatli Portuga'sı... "Daha anlatsana," dedim "Hoşuna mı gitti?" "Hem de çok.Seninle sekiz yüz elli iki bin kilometre boyunca hiç durmadan laflamak isterdim." "Benzinimiz yeter mi ki?" "Yalancıktan doldurursak yeter."
1000Kitap
Şeker PortakalıJosé Mauro de Vasconcelos · Can Yayınları · 2025275,4bin okunma