«Tutkularımız varlığımızı korumamızın başlıca araçlarıdır,
dolayısıyla onları yok etme çabası gülünç olduğu kadar
da boşuna bir girişimdir; doğayı denetlemeye, Tanrı'
nin eserini düzeltmeye kalkışmaktır. Eğer Tanrı insana
kendi verdiği tutkuları yok etmesini söyleseydi, hem istemiş
hem istememiş olur, kendi kendisiyle çelişirdi. O
asla bu saçma emri vermemiştir, insanın kalbinde böyle
bir şey yazılı değildir; Tanrı bir insanın yapmasını istediği
bir şeyi ona başka bir insan tarafından söyletmez,
bizzat Kendisi söyler, kalbinin derinliklerine yazar.»