Şüphe doluyuz. Tedbirliyiz. Hatalı olup olmadığımızı, yanlış bir şey yapıp yapmadığımızı, başımıza geleni durdurabilecek bir şey yapıp yapamayacağımızı düşünüp kendimize işkence ediyoruz.
Yanlış şeyi mi giymiştik, yanlış şeyi mi içmiştik, yanlış şeyi mi söylemiştik diye merak ediyoruz. Yanlış mı hareket ediyorduk? Tamamen yanlış mıydık? Onlara yanlış mesaj mı vermiştik? Kışkırtmış mıydık?
Okumaktan başka yapılacak işim, gidecek tek yerim yoktu, çünkü çevremde saygıya layık, beni kendine çekebilecek bir meşguliyet bulamıyordum.
Dostoyevski