kitapfalanişte

kitapfalanişte
@blogsulog

kitapfalanişte

, bir kitap okudu
Puan vermedi·160 syf.··
2022 32. kitabı
Sabahattin Ali
8.7/10 · 376,7bin okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Puan vermedi·303 syf.··
2022 31. kitabı
Merhabalarr bugün size Nobel edebiyat ödüllü bir kitapla geldim. •• Albert Camus - Veba •• Kitabımız Oran kentinde yaşanan veba salgınını anlatıyor. Kitabı okumaya başladığımda öyle gerçekçi geldi ki yaşananlar ve o betimlemeler, Oran kentinde gerçekten salgın yaşanmış mı diye Google'dan aramıştım. Kitap bir apartmanda fare ölüleri bulunmasıyla başlar. Bu durum Dr. Rieux'e garip gelir. Daha sonra sadece apartmanlarda değil sokaklarda, fabrikalarda neredeyse her yeri fare ölüleri kaplar. Bu fare ölüsü istilasından sonra veba salgını ortaya çıkar ve her hastalık ölümle sonlanır. Şehre büyük bir karantina gelir. Başta okullar, kafeler ve restoranlar gibi toplu kalabalık alanlar kısıtlanır. Aynı zamanda da şehre giriş çıkış yasaklanır. Kitapta okurken çok fazla yabancı olmadığımız olaylarla karşılaşıyoruz. Bizim covid-19 döneminden farksız. Kitapta en beğendiğim şeylerden birisi de bu kitabın 1947 gibi yazılıp veba salgınını -kurgu bile olsa- bu kadar iyi yönetebilmesi ve bize bu salgını mükemmel bir şekilde anlatması. Salgının nasıl iç karartıcı olduğunu, insanlarin psikolojilerinin nasıl bozulduğunun, çaresizlik, umutsuzluk gibi duyguları kitapta yaşıyoruz. Belki biz de bu süreci yaşadığımız için bu salgın olaylarının ne kadar zor ve bunaltıcı olduğunu biliyoruz ama yazarın kalemiyle de kitaptan fazlasıyla etkileniyorsunuz. Kitap kolay bir dille yazılmış fakat betimlemeler ve felsefi düşünceler de bol. O yüzden bazen kitapta yavaş ilerleyebilir veya sıkılabilirsınız. Biraz iç karartıcı da olsa her zaman bir umut olduğunu bize hep hatırlatan bu kitabı okumanızı öneririm. Keyifli okumalar! 🩺 " Çocuklara işkence çektiren bu düzeni sevmekten ölünceye kadar kaçınacağım." 🩺 "Bir kenti tanımanın en bilindik yollarından biri de insanların orada nasıl çalıştığına, orada
VebaAlbert Camus · Can Yayınları · 202024,6bin okunma
Puan vermedi·126 syf.··
2022 30. kitabı
Herkese selamlarr. Bugün Fareler ve İnsanlar adlı eserden bahsedeceğim. ••• Fareler ve İnsanlar-John Steinbeck ••• Yazar kitabı İngiltere’deki yaşayan işçilerin çektiği sorunları insanları etkileyen bir türde yazmıştır. Kitabı yazarken kendi öz hayatından da etkilenir. Çünkü önceden yaptığım araştırmama göre üniversiteden önce yazar belli bir süre işçilik yapmış. Boyutları küçük olup aynı zamanda çok zeki ve hırslı biri olan George ve onun tam tersi, iri yarı, akli dengesi bozuk ve saf birisi olan Lennie hikayemizin baş karakterleridir. Hikayemiz, Lennie ve Geroge’un önceki iş yerlerinden atılıp yeni iş yerlerine doğru giderken yolda yaşadıkları sorunlarla başlar ve yeni iş yerlerindeki yaşadıkları olayları anlatır. Yapıtta çok fazla betimlemeye yer verilmemiş. Öyküleme tekniği ağır basıyor. Basit ve sade bir üslubu var. Okurken su gibi aktı anlatım diyebilirim. Belli bir süreden sonra zamanın nasıl geçtiğini fark etmedim. Ve bence bu kitap her yaşta okunabilecek bir kitap. Hayatta edindiğimiz yeni deneyimlerle bizim dünyamızda farklı bir yere sahip olabileceğini inanıyorum. 4 -5 yıl sonra tekrar okuyacağım. Sizlere de tavsiye ederim. Keyifli okumalarr! "Tanrım yalnız olsaydım ne kadar rahat bir hayatım olurdu." "İnsanın yüreğinin iyi olması için akla gerek yoktur." " Üzülme dedi, bazen mecbur kalır insan." "Belki de bu kahrolası dünyada herkes birbirinden korkmaya başladı." #booklover #books #kitapalıntıları #kitapokuyorum #kitapönerisi #kitaplar #farelerveinsanlar #johnsteinbeck #bokstagram #keşfet #keşfetteyiz #booknerd
1000Kitap
Fareler ve İnsanlarJohn Steinbeck · Sel Yayıncılık · 2023212bin okunma
Puan vermedi·159 syf.··
2022 29. kitabı
Herkese selam. Sizlere Reşat Nuri Güntekin'in Acımak adlı romanından bahsedeceğim. •• Reşat Nuri Güntekin, Acımak •• Reşat Nuri, Cumhuriyet döneminin önde gelen yazarlarından biridir. Anadolu insanının yaşantısını, dertlerini, inançlarını konuşma dili ile kaleme alan bir yazardır. Reşat Nuri Güntekin’in her zaman anlatımını sevmişimdir. Yalın ve sade bir dille insana öyle duygular yaşatır ki bu birkaç sözcükle bunu nasıl başarıyor diye şaşırıp kalırsınız. Acımak kitabından önce Çalıkuşu’nu okumuştum ve o da beni çok etkilemişti. Romanımız her yönden çok iyi bir öğretmen olan başkahramanımız Zehra'nın başından geçenleri anlatıyor. Zehra'nın tek kusuru acıma duygusundan yoksun olmasıdır. Bunun nedeni ise çocukluğunda babası ile yaşadığı problemlere dayalıdır. Bir gün babasının hasta olduğunu ve babasının onu görmek istediği hakkında bir haber alır. Bunun üzerine gerçeklerle yüzleşeceği upuzun bir yola çıkar. Kitabın sonu çok etkileyici bir şekilde bitiyor. Bence en etkileyici kitap sonlarının içerisine girebilir. Kitabın sonunda yazar, her olayın farklı bakış açıları olduğunu ve tek bir bakış açısından bakarsak olayları yorumlamada çok fazla hata yapabileceğimizi gösteriyordu bize. Kitabı okurken hiç sıkılmadım. Arada fazla betimlemeler olmasına rağmen bence güzel bir şekilde öykülenmişti her şey. Kitabın bazı yerlerinde geriye dönüş yapıldı. Olayların sonunu bilmeme rağmen olayları farklı bir bakış açısından izlemek açıkcası çok hoşuma gitti. Okuduğunuza hiç pişman olmayacağınız bir kitap. Keyifli Okumalarr! "Memleketin ancak okuyup yazmakla kurtulacağına inananlardanım." "Vicdanımın sesini daima dinleyeceğim." "Çok temiz, çok iyi insanları çekememek, halkın, dünya kadar eski bir âdetidir." #kitap #book #bookstagram #okuyoruz #kütüphane #booklover
1000Kitap
AcımakReşat Nuri Güntekin · İnkılâp Kitabevi · 202151,7bin okunma