birkaç tutam felsefe biraz kuantum bolca rock.. zaten balıklar da seçmedi denizi, hayat şartları dünya dönüyor işte
solukları tükenen, sorunları tükenmeyen insanlar'
Bir Zweig mükemmelliği daha. Şimdiye kadar okuduğum en uzun kitabı oldu. Kendisinin dünyasına diğer kısa öyküleri gibi hafiften kapıyı aralayıp bakmıyorsunuz, aralık kapılar açılıyor önünüzde ve bir kere daha kusursuz gözlem yeteneğine hayran kalıyorsunuz. İnsan psikolojisini bu kadar kusursuz aktarması insanı her seferinde etkilemeyi başarıyor. Lakin ,sanırım uzun kurgudan, diğer kitapları gibi heyecanla akmıyor kurgusu. Dinlenerek yapılan kahvaltı gibi. Acele etmeyin sindire sindire okuyun. Sofra keyfinin tadını çıkarın. Emin olun o masadan acımanın neler yapabileceğini öğrenerek kalkacaksınız.
Sanırım bir yılı aşkın bir süre kitaplığımda ellenmeden kaldı. Hep araya başka kitaplar giriyordu. Bundan mütevellit kavuşmamız biraz geç olmuştu ama yerinde olmuştu. Son sayfayı okuduğunuzda nefesiniz teklerken yüreğinizi titreten kitaplar vardır ya.. Heh! işte bahsettiğim bu. Zeze... O güzel gönlüyle birçok kişinin gönlüne taht kurdu, eminim. Okuyun, hatırlayacaksınız.. bir kalbinizin olduğunu.