Bost
9/10
·288 syf.··
2023 8. kitabı
Şeyh Şadi Şirazi'nin okumuş olduğum ilk eseriydi. Beyitleri yalın dille metine dönüştürülmüş, Mesnevi'nin yalın hâli gibiydi. Basit gibi gözüken sehli mümtenilerle donatılmış bir eser. Her kitaplıkta bulunması gereken; edep, ahlak, şükür, sabır, terbiye gibi insani kavramların kazanılması konusunda öğütlerden oluşuyor. Bir Feridüddin Attar'ın Esrarnamesi veya Pendnamesi değil ama yine de harika.
Edebiyat
BostanŞeyh Sadi Şirazi · Antik Yayınları · 20103,352 okunma
Ohhh gene yaydım, çıktım konu dışına :<
8/10
·128 syf.··
Beğendi
·
2019 5. kitabı
·
5 saatte okudu
·
Okunma: 27 Ocak 2019 14:23
Bugün okuduğum bu kitaptan inanılmaz keyif aldım. Bu kadını ne zaman okusam, kendimi Eugène Delacroix'in tablosundaki bayrağı taşıyan kadın gibi hissediyorum. Kalk gidiyoruz dese biri, giderim. Bu sabah yazdığım başka bir incelemede ne olacağıma karar verememekten yakınmıştım. Bu kitabı okuduktan sonra, 4 sene DTCF'de okuyup aktivist olmayan ben, acaba Kadın Hakları savunucusu mu olsam diye düşündüm. Beauvoir'ın hayatını tamamen özdeştirdiğim şarkının linkini bırakayım, ama esas adamdan değil bu, cover. Neden diye soracak olursanız müziğin videosu bana göre onun hayatını daha çok yansıtıyor. Videoda özel bir durum söz konusu değil, sadece esas adama göre daha bohem. Tıpkı Beauvoir'ın seçtiği hayata benziyor. Müziğin yükselme ve alçalma hızı Beauvoir'ın hayatındaki inşalar ve yıkımlar gibi. Belki okurken dinlersiniz: youtube.com/watch?v=kjlu9RR... Odadaki küçük rafın üzerine birkaç kitap koydum ve dedim ki: "Zeynep Can bunları bitirmeden kitap almak yok." Biraz boğucu bir seçim listesi yapmışım. Zaten bunalık vaziyetteyim. Böyle üzerime bir ağırlık çöktü, canım nasıl bir şey yapmak istemiyor. Aldım okudum kadını, gene kendime geldim. Beauvoir o kadar cesaretlendirici bir kadın ki, biyografiyle "Yakarım o Roma'yı!" diyorsunuz. Neden Paris değil Roma diye sorardım ben sizin yerinizde olsam. Çünkü... Jean-Paul Sartre ile her yaz oraya tatile gidiyorlar ve tabiri caizse tam benim yaşamak istediğim gibi bir hayat yaşıyorlar. Çünkü oraya tatil için gittiklerinde bile çalışıyorlar. "Daha sonra her yaz olduğu gibi Roma'da kalırlar; çalıştıkları, en çok sevdikleri yer Roma'dır. İkisi de çok çalışmıştır: "Tatil" dedikleri şey de gidip başka yerde çalışmak demektir." (sayfa: 68) Bilmeyenler için bir dipnot geçmek lazımdır;
Özgürlüğü YazmakSylvie Le Bon De Beauvoir · Yapı Kredi Yayınları · 201772 okunma