Vaiz şöyle diyormuş: "Öleceğiz ve bize soracaklar, vaktini neyle geçirdin, ömrünü nerede tükettin, ibadetlerini yaptın mı?" Şeyh Şibli dinlemiş ve demiş ki vaize: "Allah o kadar çok soru sormaz. Tek bir soru sorar, o da şudur: 'Ey kulum! Ben seninleydim, peki sen kiminleydin?'"