Memleketimizin durumuna baktığınızda eksiklikleri, yanlışlıkları, genel anlamda geri kalmışlığı, bu yüce halkın kudretine yakışmayan yavaşlığı ve özensizliği mi görüyorsunuz? O hâlde ' Güneş çoktan doğdu! Çalışma vakti! Öğrenmeli, öğretmeliyiz! Omuz omuza çalışacak daha çok, daha çok insan bulmalıyız!'