Hayatı yaşamanın iki yolu var: Bir tanesi ,kaderinin sorumluluğunu üstlenmek,kendi kararlarını kendi vermek ve uygulamak ,avantaj ve dezavantajları ,mutluluk ve mutsuzluğu kabul etmek; cesurca ,dürüstçe ,pazarlık etmeden ,yüce gönüllülük ve tevazuyla.Digeri ise ,kaderini aramak : Ama insan onu ararken sadece gücünü,zamanını, hayallerini,doğru ve iyi anlamdaki körlügünü ,içgüdülerine değil,kendi değerini de kaybeder.Gittikce yoksullaşır; yeni gelen daima önceden var olandan daha kötüdür .
Bir şey daha :Aramak için inanmak gerekir,inanmak içinse yaşamak için gerekenden daha fazla güç.
Milena Jesenka
"Yuvadaki Şeytan"