Benim yetiştiğim yıllarda halkın tümünü birbirine bağlayan bir ortak alan vardı.Bu alanin içine Hz. Muhammed de giriyordu, Mustafa Kemal'de. Peygamber manevi dünyanın sultanıydı,Mustafa Kemal ise bir "vatan kurtarıcı". Bu konular tartışılmazdı bule. Kimse birbirini "dindar", "dinsiz" diye ayırmıyordu.