"Kıyıda köşede bir şeyler satan insanlar gördüğünüzde lütfen alışveriş yapın. Çünkü onlarınki ticaret değil, hayata tutunma çabasıdır.”
Bu sözü rastgele sosyal medyada dolanırken gördüm. Bir de video iliştirmişler altına, yaşlı bir amca, hangi hastalıktan olduğunu bilmem ama parmak eklemleri yamulmuş, belki de ağrı yapıyorlar, önüne koyduğu baklagillerden bir bardak poşete koyuyor satmak için. Çok dokundu ruhuma, kalbime, aklıma ve her zerreme. Sadece yaşlılığından değildi bu.
Görmediğimiz, bilmediğimiz belki binlerce, milyonlarca böyle insan vardı: yaşamasa da en azından bir gün daha nefes alabilmek amacıyla mücadele eden.
İşte bu insanlar, diğerleri hayatın tam ortasında keyif çatarken, köşeden izleyenlerdir.
Oysa unutulur ki, fitilin ateşi de her zaman ipin en ucundan başlar.