Onların meraklı bayağı bakışları altında ruhumun derinliklerini sergilemeye hiç niyetim yok. Kalbimi onların mikroskopları altına koymayacağım. Portede kişiliğimden çok şey var Harry!
Gogol'dan okuduğum ikinci eserdi Burun. Alegorik bir anlatımı vardı, temelinde ise herkesi kendinden küçük görmeye çalışan bir adamın burnunun aniden kaybolması ve insan suretinde karşısına çıkmasını anlatıyor. Tıpkı Palto gibi burada da bürokrasi ve rütbe eleştirisi var ancak Palto'yu daha çok beğenmiştim.
Benim okuduğum baskıda Burun'dan başka bir hikaye daha vardı. Bir mayıs gecesi. Burada da altı kısma ayrılan kısa bir hikaye anlatılıyor. Akıcı bir hikayeydi ama malesef pek beğenemedim.
BurunNikolay Gogol · Karbon Kitaplar · 20197,1bin okunma