Ölüm yok, insana ölüm yok. İnsan muhabbete, insan sevgiye doğuyor. İnsan sevgiye doğmuyorsa insan olamazdı, o zaman ölürdü işte... İnsan insana doğuyor.
İlk kitapta zulme karşı gelerek sona erdirme inancı.
İkinci kitapta zulmeden biri gidince bir diğerinin geleceği.
Üçüncü kitapta ise zulmedenler oldukça buna karşı mücadele edecek daha çok insanın var olacağı inancı işlenmiş.
''Bir İnce Memed gitse bin İnce Memed gelir''
Serinin üçüncü kitabı da öncekiler gibi bol bol betimleme ile dolu ve bunlar insanı sıkmaktan ziyade daha çok kitabın içine çekiyor.
Üçüncü kitapta İnce Memed' in serüvenlerinden çok, kendisiyle iç çatışmaları ön planda. Genel olarak kitabın odak noktasına ise bölgedeki ağalar yerleşmiş durumda.
Yaşar Kemal ağaların yönetimdeki memurları nasıl idare ettiğini, askeri nasıl kullandığını, hükümeti arkalarına alıp da halka nasıl zulmettiklerini anlatmayı sürdürüyor. Yaşar Kemal köylünün arada kaldığı duyguları, durumları tekrardan işlemesine rağmen bu seferde de farklı bir şeyleri okura yedirmeyi, özümsetmeyi başarmış.