#gülserenbudayıcıoğlu ‘nun bu aralar en çok konuşulan kitabı #madalyonuniçi kitabını okumuştum ama Camdaki Kız kadar beni etkileyememişti. Kitabımıza gelince;Ana karakterimiz Nalan çocukluk yıllarından bu yana yaşanan bütün olayların gelecekte ne kadar derin izlerle kararlar verilebileceğinin çok güzel bir örneği..Kitap çok akıcı ve hikayenin içinde buluyorsunuz kendinizi. Aslında sosyokültürel olarak tanıdık bir hikaye ve zaten yaşanmış bir hikaye imiş. Zenginlik ve sefalet ve bu iki hayat arasındaki geçişler işlenmiş. Hayat ve gerçekleri hakkında çok fazla çıkarım yapıyorsunuz.’Nereden nereye’ diye bir söz vardır ya hep kullandığımız. Kitabın öne çıkan karakteri için bu kalıp söz cuk oturuyor. Bir de dizisi varmış ben henüz göz atamadım tabiki ama kitabı gerçekten beğendim. Okuma listenizde yoksa tavsiyemdir okuyunuz.
Yapraklar gibidir insan soyu.
Bir yandan bakarsın rüzgar onları döker yere,
bir yandan bakarsın bahar gelir,
yenilerini yetiştirir, yeşertir orman,
böylece soyları biri göçer, biri doğar.
Yunan Mitolojisinin en nadide eseri bence️Troya Savaşının sadece son 51 gününü anlatır. Savaşın nedenini ve öncesinin barındırdığı hikayeleri değil. Bu nedenle kitabı bir mitoloji sözlüğü veya arama motoru eşliğinde okumak daha sağlıklı olacaktır diye düşünüyorum. Efes Antik Kenti ve Efes Müzesi'ni gezdiyseniz bazı isimlerin heykelleri gözünüzün önünde canlanabilir ve çok keyif alırsınız Tanrı ve Tanrıçalar ile ölümlüler arası diyalogları,kıskançlıklar ve çatışmaları bulabilirsiniz.(ve “sen tanrıçasın, tanrısın kendine gel” diye geçirirsiniz içinizden)Fazla uzatmadan okuma listenize eklemenizi tavsiye ederim.