Boyumdan büyük kitapların içinde sakinleşirdi ruhum. Anlar mıydım bilmiyorum okuduklarımdan bir şey ama okumak iyi gelirdi bana. Gerçek dünya beni içine almadığından olacak, orada bulduğum kurmaca alemlerde daha mutlu, daha gerçek bir çocuktum.
Boğaz'ın insana hâla hayatta olduğunu hissettiren serinliğini yüzümde hissetmeden olmuyordu. Sanki içeride oturunca, ziyan ediyorduk Boğaz'ı. "Tamam," dedi, "en arkasına gidelim vapurun ama...