Gerçek bir senaryonun tamamlanmış bir edebiyat eseri olmak gibi bir iddiasının bulunmaması gerekir. Senaryo henüz en başından gelecekteki film gibi tasarlanmalıdır. Bana göre, senaryo ne kadar kusursuz yazılmışsa filmin o düzey - de kötü olacağı muhakkaktır. Gerçi böyle bir senaryoya sağlam senaryo' demek adet haline gelmiştir. Böyle bir senaryoda kahramanlar mutlaka 'dönüşürler', her şey 'hareketlidir', vs... Haddizatında böyle bir senaryo, alelade bir ticari teşebbüsten başka şey değildir. Oysa yaratıcı sinema tamamen farklıdır. Yaratıcı sinemanın özünü edebi bir dille ifade etmek mümkün değildir, çünkü film her halükarda farklı olacaktır. Buna bir karşılık, bir denklik aramak gerekir. İşin doğrusu, senaryoyu film yönetmeninin yazması gerekir.