"Ne değerli oluyor elde etmediklerimiz. Bir kere elde ettik mi, başka şeye yöneliyor tutku. Dinmez, onulmaz bir susuzluktan bağlıyız yaşama."
~ Lucretius, Evrenin Yapısı
... Mutlu da olsa kederli de olsa hatıra dediğin şey hep acıtır. En azından benim için, yine de bu acıda mutluluk da vardır. Tıpkı sıcak bir günü takip eden nemli bir akşamüstünde çiseleyen bir yağmurun güneşin kavurduğu zavallı ve sıska çiçekleri tezelemesi ve canlandırması gibi, anılar da ağırlaşan, sancıyan, ümitsizliğe kapılan ve kederlenen yüreği tazeleyip canlandırır.